کره شمالی: رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را به آستانه جنگ هسته‌ای کشانده است

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، پیونگ‌یانگ امروز (پنجشنبه) آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش‌ها متهم و تاکید کرد که این کشورها با مانورهای مشترکشان تنش‌ها را به آستانه یک “جنگ هسته‌ای” کشانده‌اند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی به نقل از «چو جو هیون» تحلیلگر امور امنیت بین‌الملل نوشت: رزمایش‌های ایالات متحده و کره جنوبی وضعیت تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را بدتر می‌کنند. پیونگ‌یانگ متعهد شده تا نسبت به این رزمایش‌ها، “اقدامات تهاجمی” انجام دهد.
در ادامه این گزارش آمده است: جنون مواجه و درگیری نظامی بی‌پروای آمریکا و متحدانش علیه کره شمالی، وضعیت را در شبه جزیره کره به یک فاجعه غیرقابل بازگشت سوق می‌دهد… آن‌ها تنش‌ها را به آستانه یک جنگ هسته‌ای کشانده‌اند.
این تحلیلگر در گزارش خود تاکید کرد: اکنون جامعه بین‌الملل به اتفاق آرا امیدوارند ابرهای سیاه جنگ هسته‌ای که بر فراز شبه جزیره کره قرار دارند، هر چه زودتر از بین بروند.
نیروهای آمریکا و کره جنوبی از ماه مارس یک سری رزمایش‌های مشترک سالانه‌ از جمله مانورهای دریایی و هوایی در مقیاسی بزرگ برگزار کرده‌اند؛ رزمایش‌هایی که طی آن‌ها از یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب‌افکن‌هایی نظیر بی-۵۲ و بی-۱بی استفاده شد. کره شمالی بارها واکنش‌های تندی نسبت به این رزمایش‌ها نشان داده و تاکید کرده که این رزمایش‌ها “تمرینی برای حمله” هستند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x