چرا باید دستگاه ورزشی چندکاره خریداری کنیم؟

چرا باید دستگاه ورزشی چندکاره خریداری کنیم؟

انجام تمرینات بدنسازی با وزنه‌های آزاد و یا دستگاه‌های چندکاره بدنسازی مسئله‌ای است که همواره مربیان بدنسازی آن‌را در ارائه برنامه‌های تمرینی در نظر می‌گیرند. برخی تمرینات به شکلی هستند که نمی‌توان آنهارا با وزنه آزاد انجام داد و برخی دیگر نیز به شکلی هستند که امکان انجام آنها با دستگاه‌های بدنسازی میسر نیست. انجام تمرینات با دستگاه ورزشی چندکاره علاوه بر صرفه‌جویی در وقت ایمنی بالاتری دارد و از نظر مکانی نیز موقعیت کمتری را اشغال می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا درخصوص دستگاه چندکاره بدنسازی صحبت کرده و از مزایای این دستگاه‌ها بیشتر بدانیم. اگر قصد خرید دستگاه چندکاره بدنسازی برای خانه یا باشگاهتان را دارید تا انتها باما همراه باشید.

چرا باید دستگاه ورزشی چندکاره خریداری کنیم؟

دستگاه بدنسازی چندکاره چیست؟

دستگاه ورزشی چندکاره اصولا به دستگاه‌هایی می‌گویند که امکان انجام چند تمرین بدنسازی را به صورت همزمان دارند. این تمرینات می‌توانند مربوط به یک عضله و یا چند عضله باشند. طراحی این نوع دستگاه‌ها نیز به شکلی است که شما برای استفاده از آن در خانه با چالش جدی مواجه نیستید زیرا از نظر طراحی تاحد امکان کوچک طراحی شده‌اند و از نظر ایمنی و همینطور استفاده در طبقات بالایی آپارتمانی هیچگونه مزاحمتی برای اطرافیان شما ایجاد نخواهند کرد.

خرید دستگاه بدنسازی چندکاره برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم دستگاه بدنسازی چندکاره قابلیت استفاده همزمان برای تقویت یک یا چند عضله را داراست و علاوه برآن امکان استفاده از این نوع دستگاه در خانه و باشگاه‌هایی که محدودیت فضای مکانی را دارند سبب می‌شود تا طرفداران زیادی پیدا کند. دستگاه بدنسازی چندکاره برای افرادی مناسب است که قصد دارند باشگاهی کوچک تجهیز کنند یا اینکه برای استفاده در باشگاه خانگی محدودیت دارند و قصد دارند تا از فضای موجود نهایت استفاده را ببرند. اگر شماهم قصد انجام تمرینات بدنسازی را درخانه دارید حتما خرید دستگاه چندکاره بدنسازی را مدنظر قراردهید.

انواع دستگاه ورزشی چندکاره

دستگاه‌های بدنسازی چندکاره به خودی خود انواع گوناگونی دارند. دستگاه‌هایی مناسب برای مصارف باشگاهی، مصارف خانگی، همه کاره و همچنین دستگاه‌هایی که قابلیت تقویت یک یا چندعضله را بصورت همزمان دارند. در ادامه به شناخت هرکدام ازین دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه بدنسازی چندکاره خانگی

این نوع دستگاه صرفا برای مصارف خانگی تولید نشده است اما باتوجه به نوع طراحی و نوع تمریناتی که می‌توان با آنها انجام داد بهترین مورد مصرفی برای این نوع دستگاه‌ها خانه است. قیمت دستگاه بدنسازی در نوع خانگی معمولا با دستگاه‌های باشگاهی برابری می‌کند و ممکن است بیشتر هم باشد اما از نظر طراحی و استفاده تقریبا بهترین گزینه برای مصرف است.

دستگاه بدنسازی چندکاره باشگاهی

دستگاه بدنسازی چندکاره باشگاهی همانطور که از اسمش مشخص است برای مصارف باشگاهی تولید شده است. این دستگاه‌ها از نظر اندازه مقداری بزرگتر بوده و از مواد اولیه تولیدی باکیفیت‌تری تولید شده‌اند تا توان استفاده زیاد در طول روز را داشته باشند. این دستگاه‌ها معمولا بصورت سیمکش یا اسمیت طراحی می‌شوند و تقریبا در هرباشگاهی می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

دستگاه بدنسازی همه کاره

دستگاه‌های بدنسازی چندکاره‌ای که قابلیت تقویت بیش از سه عضله را دارند اصطلاحا بعنوان دستگاه‌های همه‌کاره شناخته می‌شوند. دستگاه‌های همه‌کاره معمولا به شکل سیمکش یا اسمیت هستند و در باشگاه‌ها بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرند. برای خرید چنین دستگاه‌هایی در خانه باید ابتدا فضای کافی را درخانه داشته‌ باشید تا بتوانید به راحتی تمرین کنید.

انواع دستگاه ورزشی چندکاره

دستگاه چندکاره اسمیت

قطعا دستگاه اسمیت را در باشگاه‌ها دیده‌اید. دستگاه اسمیت شاید بعنوان اصلی ترین دستگاه چندکاره بدنسازی شناخته می‌شود و قابلیت انجام انواع تمرینات برای انواع عضلات را داراست. تمرین کول شراگ، زیربغل هالتر خم، اسکوات، پرس سینه، پرس بالا سینه، پرس زیر سینه، ساق پا ایستاده، پرس سرشانه و غیره از جمله تمریناتی است که می‌توان با این دستگاه انجام داد.

امکانات دستگاه چندکاره بدنسازی

همانطور که گفتیم تمرینات زیادی را می‌توان با این دستگاه‌ها انجام داد. تمرینات عضلات بازو، سرشانه، سینه، زیربغل، پا و غیره همه و همه در طراحی این دستگاه‌ها درنظر گرفته شده‌اند. مثلا دستگاه اسمیت قابلیت انجام تمریناتی از جمله پرس سینه، بالاسینه، زیرسینه، شراگ، اسکوات، پرس سرشانه، زیربغل هالتر خم، ساق پا ایستاده و غیره را دارد و دستگاه سیمکش قابل استفاده برای تمرینات جلوبازو، پشت بازو، زیربغل، سرشانه، شکم و غیره را داراست. این امکانات برای یک دستگاه بسیار مناسب بوده و ارزش خرید دستگاه چندکاره بدنسازی را بالا می‌برد.

خرید بهترین دستگاه بدنسازی چندکاره از دنیز اسپرت

خرید بهترین دستگاه بدنسازی چندکاره از دنیز اسپرت

دستگاه‌های چندکاره بدنسازی اغلب دارای توانایی استفاده در خانه و باشگاه را دارند و هرکسی با هرنوع استفاده‌ای می‌تواند برای خرید آنها اقدام کند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد خرید یک دستگاه مناسب و همه‌کاره را دارید به شما فروشگاه دنیز اسپرت را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه denizsport یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه‌های ورزشی کشور است که سابقه بیش از ۱۵ ساله در زمینه تولید و عرضه لوازم و تجهیزات بدنسازی ازجمله دستگاه ورزشی چندکاره را دارد. شما عزیزان علاوه بر امکان بررسی و مقایسه محصولات در فروشگاه دنیز اسپرت، می‌توانید از مشاوره رایگان پیش ازخرید ارائه شده توسط مشاورین متخصص فروشگاه استفاده نمایید تا خریدی آسوده داشته باشید. علاوه براین می‌توانید کلیه سوالات ورزشی خودرا نیز از مربیان باتجربه و متخصص دنیز اسپرت پرسیده و به رایگان به پاسخ تمامی سوالاتتان برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا