خالد مشعل: تنش در ماه رمضان به دلیل تجاوزات اشغالگران بیشتر می‌شود

رئیس جنبش حماس در خارج تأکید کرد که وضعیت اراضی فلسطینی به دلیل ادامه تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ماه رمضان بدتر خواهد شد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج گفت: دولت جنایتکار بنیامین نتانیاهو سه عنوان را در دستور کار خود دارد که عنوان نخست آن قطعی کردن جنگ علیه قدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری است. صلح بدون مقاومت محقق نخواهد شد و بدون قدرتی که بتواند از آن محافظت کند، دوام نخواهد آورد.
وی گفت: فلسطینی‌ها باید در میدان جنگ متحد شوند همانطور که مقاومت در نابلس، جنین، غزه و دیگر مناطق متحد است. تنش و خشونت در اراضی فلسطینی در ماه رمضان به دلیل ادامه تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد شد. ملت فلسطین می‌دانند که تنها با مقاومت می‌توانند وطن خود را پس بگیرند.
خالد مشعل درباره عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی برای کشورهای عربی که روابط سیاسی با آن دارند جز ویرانی و خرابی چیزی نداشته است. عادی سازی روابط با اسرائیل به تاریخ، زمان حاضر و جایگاه امت عربی و امنیت ملی ملت‌های منطقه آسیب می‌رساند و هدف آن تخریب کشورهای عربی است. عادی‌سازی روابط خنجری در پشت ملت فلسطین است.
وی گفت: نصیحت من به امت عربی این است که اختلافات خود را کنار بگذاریم. ما یک امت واحد هستیم و باید اختلافاتمان را در چارچوب مذاکره و برادری حل کنیم. نزاع اصلی باید با اشغالگران و استعمارگران باشد و امت عربی و اسلامی باید مجددا متحد شود. همکاری و هماهنگی و حل بحران‌ها با روش‌های عاقلانه بدون مداخله دشمنان مهم است.
مشعل گفت: حماس هیچ‌گاه در امور هیچ کشوری مداخله نکرده و نخواهد کرد. ما از حکام منطقه می‌خواهیم با ملت‌هایشان به خوبی برخورد کنند تا آنها پشتیبان و حامی و یاورشان باشند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x