ریابکوف: بازگشت ما به “استارت نو” بستگی به سیاست آمریکا در قبال اوکراین دارد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، تا زمانی که آمریکا سیاستش را در قبال اوکراین تغییر ندهد، مسکو بازگشت به پیمان “استارت نو” را بررسی نخواهد کرد.
به گزارش نخ نیوز، خبرگزاری اینترفکس به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تا زمانی که ایالات متحده آمریکا رفتارش را تغییر ندهد و تا زمانی که شاهد سیاستی منطقی از آن‌ها در قبال اوکراین نباشیم… بازگشت به معاهده استارت نو را بررسی نخواهیم کرد.
وی افزود: البته این دو کشور (آمریکا و روسیه) نسبت به مسائلی پیرامون این معاهده از طریق “کانال‌های بسته” به گفت و گو ادامه می‌دهند.
ریابکوف تاکید کرد: اگرچه روسیه مایل است تا اطلاعاتی را در این خصوص با آمریکا رد و بدل کند اما باید یک سری مباحث مورد نیاز را برای انجام مذاکرات از سوی آمریکا شاهد باشیم.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه چندی پیش در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال روسیه اظهار کرد: روسیه مشارکت خود در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را تعلیق می‌کند.
ایالات متحده آمریکا تصمیم روسیه را مبنی بر تعلیق پیمان استارت نو محکوم کرد و در این راستا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز تاسف، این اقدام روسیه را “عمیقا غیرمسئولانه” خواند اما تاکید کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به گفت‌وگوها “باز” می‌ماند و از مذاکره استقبال می‌کند.
پیمان «استارت نو» آخرین معاهده دوطرفه خلع تسلیحات هسته‌ای میان روسیه و آمریکا، دو کشور دارای بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x