مقام اسرائیل: حزب‌الله به موشک‌های نقطه‌زن نیاز ندارد، ما از داخل در حال فروپاشی هستیم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم اعلام کردند که حزب‌الله به موشک‌های نقطه‌زن نیازی ندارد زیرا اسرائیل در حال فروپاشی داخلی است.
به گزارش نخ نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، آموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم تاکید کرد: «اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند پیمان میان آنها و دولت نقض شده است، آنها این احساس را دارند که عزیزان خود را فدا کردند و جان خود را دادند؛ اما اسرائیل به سمت نقطه بدی در حرکت است.»
یادلین با اشاره به تاثیر بزرگی که عملیات استشهادی فلسطینی‌ها بر آگاهی رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها گذاشت، گفت: انگیزه (فلسطینی) برای اجرای عملیات همواره وجود داشته است؛ اما در اینجا (نیروهای مقاومت فلسطینی) از نوع دیگری وجود دارد.
رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: آنها پس از اظهارنظرهای تحریک‌کننده‌شان در شبکه‌های اجتماعی و با وجود تعداد زیادی اسلحه و منابع مالی در میدان صبح‌ها بلند می‌شوند و در بسیاری از موارد تا بعد از درگیری دستگیر نمی‌شوند و این خیلی دیر است.
همچنین او تاکید کرد: در اینجا راه‌حل سحرآمیزی (برای عملیات‌های فلسطینی) وجود ندارد، مشکلات امنیتی جدی برای امنیت داخلی بر روی مانیتورهای ما در “اسرائیل” نمایان نمی‌شوند.
یادلین در ادامه از افسران و مسؤولان ارتش رژیم صهیونیستی سوال کرد، “چگونه با این واقعیت برخورد می‌کنید که قدرت بازدارندگی اسرائیل آسیب دیده است”، او با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار خانه عنکبوت ۲ شده، گفت: حزب‌الله نیازی به توسعه موشک‌های نقطه‌زن ندارد چراکه ما در حال فروپاشی از داخل هستیم.
این مسؤول سابق اسرائیلی در پایان با طرح انتقادهایی از مسؤولان سیاسی و دولت رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال حاضر در کابینه افرادی داریم که به جای رسیدگی به موضوع ایران و حزب‌الله، برای اختلافات شعار می‌دهند و به آنها تشویق می‌کنند، علاوه بر وجود خطر عملیات‌های فلسطینی که باید آنها را متوقف کنیم، در اینجا نیز آتش‌ روشن می‌کنیم.
پیش از این اظهارات یادلین، روزنامه عبری زبان هاآرتص سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله را “خانه عنکبوت ۲” توصیف کرده و نوشت، نصرالله ضعف داخلی اسرائیل به دلیل بحران گسترده قانونی و سیاسی آن را نمایان کرد و به همین دلیل شروع به تهدید کرده است.
همچنین این اظهارات یادلین در حالی بیان شد که در پی افزایش توان فلسطینی‌ها در اجرای عملیات‌های مهلک برای جلوگیری از حملات ارتش اسرائیل، تردیدها در نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل نسبت به توان آن در مقابله با تنش‌های داخلی و خارجی بیشتر رو به افزایش هستند.
هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیشتر تایید کرده بود که حملات فلسطینی و اتفاقات اخیر خسارات گسترده‌ای به این رژیم وارد کرده و تحقیقات درباره آنها در فرماندهی مرکزی منطقه در دست انجام است.
آلون ابیتار، یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با یک انتفاضه مواجه نیست بلکه با اتفاقی سخت‌تر از آن مواجه است و این یک چالش بزرگ است چراکه در حال حاضر صحبت درباره عملیات‌هایی است که تعدادی افراد با سلاح گرم اجرا کردند و افراد زیاد دیگری وجود دارند که می‌خواهند به این عملیات‌ها ملحق شوند.
همچنین ایال بن رووین، یکی دیگر از افسران ارتش رژیم صهیونیستی درباره عملیات‌های استشهادی در فلسطین اشغالی گفت: آنچه شاهد هستیم فاجعه‌ بعد از فاجعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا