نام چین را با روایت نشت آزمایشگاهی کرونا لکه‌دار نکنید

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، واشنگتن باید از سیاسی کردن منشا کرونا و لکه دار کردن پکن با ادعاهایی مبنی بر اینکه این پاندمی از یک آزمایشگاه شیوع پیدا کرده، دست بردارد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره ادعای مطرح شده در رسانه‌های آمریکایی گفت: ریشه یابی ویروس SARS-CoV-۲ در مورد علم است و نباید سیاسی شود.
وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش کرده بود که وزارت انرژی آمریکا اطلاعات جدیدی را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسیده که ویروس عامل کرونا منشایی در طبیعت ندارد.
این دیپلمات چینی ادامه داد: پکن همواره حامی ریشه یابی جهانی مبتنی بر علم بوده و آن را پیگیری کرده است.
وی همچنین گفت، نتیجه گیری علمی و معتبری که کارشناسان ماموریت مشترک سازمان بهداشت جهانی و چین پس از سفرهای میدانی به آزمایشگاهی در ووهان و ارتباط با محققان به دست آوردند، این بود که منشا آزمایشگاهی این ویروس بسیار بعید است.
سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خاطرنشان کرد که این نتیجه گیری به طور دقیق در گزارش این ماموریت ثبت و از سوی جامعه بین‌المللی نیز به رسمیت شناخته شده است.
این مقام مسئول دولت پکن ادامه داد: بنابراین، طرف‌های مرتبط باید روایت نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا را متوقف کرده و از لکه دار کردن چین و سیاسی کردن ریشه این ویروس دست بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا