انتقاد نتانیاهو از آمریکا به دلیل همراهی با شورای امنیت علیه شهرک‌سازی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و حمایت آمریکا از این بیانیه انتقاد کرد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از رویترز، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری را “مغرضانه” خواند و از آمریکا به دلیل حمایت از این بیانیه انتقاد کرد.
در بیانیه کوتاه دفتر نتانیاهو در این باره آمده است: این بیانیه نباید صادر می‌شد و آمریکا نیز نباید به آن ملحق می‌شد.
بیانیه دفتر نتانیاهو پس از آن صادر شد که شورای امنیت در بیانیه‌ای با همراهی آمریکا تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم کرد.
لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت گفت که واشنگتن مخالف تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی است.
وی اظهار کرد: این اقدامات یک جانبه منجر به تشدید تنش می‌شود و به اعتماد میان طرفین آسیب می‌رسانند. چنین اقداماتی همچنین چشم انداز راه حل دو کشوری را تضعیف می‌کند. آمریکا از این اقدامات حمایت نمی‌کند.
گرینفیلد در ادامه بیانیه شورای امنیت را یک “مهارت دیپلماتیک واقعی” توصیف کرد که جدی بودن این شورا در مقابله با این تهدیدها برای صلح را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: آمریکا به سایر اعضای شورای امنیت پیوست و از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها درخواست می‌کند تا اقدامات فوری و لازم را برای بازگرداندن آرامش و بهبود کیفیت زندگی برای مردم انجام دهند.
قرار بود در جلسه شورای امنیت یک پیش‌نویس قطعنامه در محکومیت تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی در کرانه باختری به رأی گذاشته شود؛ اما در لحظات آخر امارات به عنوان تهیه کننده این پیش‌نویس اعلام کرد که درپی توافقات صورت گرفته میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا این پیش‌نویس را ارائه نمی‌کند به همین دلیل جلسه شورای امنیت به صدور یک بیانیه محکومیت ساده خاتمه یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا