بلینکن به عباس: از راه حل دو کشوری حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت کشورش از راه حل دو کشوری و مخالفت آن با به خطر افتادن این راه حل تاکید کرد.
به گزارش نخ نیوز، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که آنتونی بلینکن در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرد.
بلینکن در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما بار دیگر بر تعهد آمریکا به راه حل دو کشوری از طریق مذاکره و مخالفت با سیاست‌هایی که آن را به خطر می‌اندازد، تأکید می‌کنیم.
وزیر امور خارجه آمریکا بر نیاز فوری اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به برقراری دوباره آرامش در اراضی اشغالی تاکید کرد.
وی همچنین مخالفت شدید واشنگتن را با اقدامات یکجانبه‌ای که منجر به تشدید بیشتر تنش می‌شود، ابراز کرد.
اعضای ائتلاف راست‌گرای افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصدد گسترش شهرک سازی در کرانه باختری هستند؛ طوری که این اصرار و پافشاری صدای هم‌پیمان اصلی آنها یعنی آمریکا را نیز درآورده است.
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم تصمیم به حمایت از طرح امنیتی ایتامار بن گویر، وزیر تندرو اسرائیلی در قدس شرقی گرفته است.
در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بن گویر خواستار مشروعیت‌بخشی به ۷۷ تجمع شهرک‌نشین در کرانه باختری شده بود؛ اما کابینه امنیتی با مشروعیت‌بخشی به ۹ تجمع شهرک‌نشین موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x