سوروس: پیروزی اوکراین به معنای آن است که روسیه دیگر تهدیدی برای اروپا یا جهان نیست

«جورج سوروس» سرمایه‌دار میلیاردر مجارستانی‌الاصل در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه منجر به فروپاشی امپراتوری مسکو خواهد شد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،‌ سوروس که بنیانگذار «شبکه حمایت از بنیادهای جامعه باز» است، در یک سخنرانی از پیش آماده‌شده گفت که باید از جنگ جهانی سوم «به هر قیمتی اجتناب شده» و «حمایت اروپا از اوکراین باید حفظ شود.»
او خاطرنشان کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سلاح‌هایی مانند موشک، تانک و مهمات مورد نیاز برای مقاومت در برابر حمله روسیه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، اما اکنون مخالفت مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان «ارائه یک بسته بزرگ مالی دو حزبی دیگر از سوی ایالات متحده را بعید می‌کند.»
گروه واگنر که یک شبکه پیمانکار شبه‌نظامی خصوصی روسی است، در اوکراین فعالیت دارد اما «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه به تازگی گفت: تلاش‌های کنونی برای محاصره نیروهای اوکراینی در شهر باخموت توسط “بوروکراسی هیولایی” مسکو متوقف شده است و این شکاف‌ها بین واگنر و کرملین را بیشتر می‌کند.
پریگوژین یک چشم‌انداز دو تا سه ساله در مورد روسیه برای تضمین کنترل منطقه دونباس در شرق اوکراین را متصور شده و در مصاحبه اخیر درباره باخموت گفت که «جاده‌های زیادی به سمت بیرون و مسیرهای کمتری به سمت داخل وجود دارد.»
جورج سوروس در این رابطه گفت: ممکن است پریگوژین موفق شود اما من این را بعید می‌دانم چون ارتش اوکراین به شدت مقاومت نشان می‌دهد و به محض اینکه سلاح‌های وعده داده شده به دست اوکراین برسد، ورق برمی‌گردد.
این میلیاردر آمریکایی گفت: این برای اوکراین فرصت شکننده‌ای را در اواخر بهار امسال، زمانی که تسلیحات وعده داده شده را دریافت کند، فراهم می‌کند تا یک ضدحمله انجام دهد که سرنوشت تهاجم روسیه به اوکراین را تعیین می‌کند.
سوروس همچنین گفت که کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق «بی‌صبرانه منتظرند» تا روسیه را در اوکراین شکست دهند، زیرا می‌خواهند «بر استقلال خود تاکید کنند.»
او افزود: این بدان معناست که پیروزی اوکراین منجر به انحلال امپراتوری روسیه خواهد شد. روسیه دیگر تهدیدی برای اروپا و جهان نخواهد بود. این یک تغییر بزرگ خواهد بود. برای جوامع باز آسودگی زیادی به همراه خواهد داشت و برای جوامع بسته مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند.
سوروس همچنین به هشدارهای مایا ساندو، رئیس‌جمهوری مولداوی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ممکن است در حال برنامه‌ریزی یک کودتای قریب‌الوقوع علیه کشورش باشد، اذعان کرد و همچنین هشدار داد که این تهدید «ممکن است قبل از سالگرد» حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه اجرا شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x