سوریه تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم کرد و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از روزنامه رأی الیوم، وزارت خارجه سوریه در توییتی اعلام کرد: ما تصمیم اسرائیل برای ایجاد شهرک‌های جدید در اراضی فلسطینی را محکوم می‌کنیم. این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶ است که بر لزوم توقف تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل تأکید دارد.
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: تصمیم اسرائیل برای گسترش شهرک‌ها و مصادره اراضی فلسطینی و تخریب منازل و آواره کردن آن‌ها یک جنایت جنگی است که به دیگر جنایت‌های اسرائیل اضافه می‌شود و باید اسرائیل به خاطر آن محاکمه شود. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم فوراً برای توقف این جنایت‌های خطرناک که موجب بی ثباتی در منطقه می‌شود و امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین می‌برد وارد عمل شود.
وزارت خارجه سوریه همچنین درباره اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۴۱ سال از اعتصاب شهروندان ما در جولان اشغالی علیه تصمیم اسرائیل برای الحاق این منطقه به اراضی اشغالی می‌گذرد و به رغم تمام شرایط پایبندی شهروندان ما به هویت خود و مخالفتشان با اشغالگری اسرائیل ثابت است. جولان همواره عربی و سوری خواهد بود و اشغالگری اسرائیل در آنجا دیر یا زود از بین خواهد رفت.
ساکنان جولان در بیانیه‌ای در سالروز اعتصاب خود علیه الحاق این منطقه به اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی بر ادامه مبارزه و مقاومت خود در برابر اشغالگری با تمام ابزارهای ممکن تأکید کردند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x