رهبر کره شمالی به بشار اسد تسلیت گفت

وزارت امور خارجه کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رهبر این کشور به رئیس جمهوری سوریه جان باختن تعداد زیادی از شهروندان سوری و وارد شدن خسارت‌های شدید بر اثر حادثه زلزله اخیر را تسلیت گفت.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک زلزله سهمگین ۷.۸ ریشتری به همراه پس لرزه‌های بسیار قوی صبح دوشنبه بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند که باعث فرو ریختن هزاران واحد مسکونی و کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ تن در هر دو کشور شد. بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و رهبران جهان برای کمک به ترکیه و سوریه برای رسیدگی به پیامدهای این فاجعه اعلام آمادگی کرده و تجهیزات، کمک‌های ضروری و تیم‌های امداد و نجاری را به این دو کشور فرستاده‌اند.
وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این پیام از طرف دولت و ملت کره شمالی تسلیت و همدردی عمیق خود را به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همچنین دولت، ملت و زلزله‌زدگان ابراز کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: کیم جونگ اون همچنین ابراز اطمینان کرد که دولت و ملت سوریه تحت رهبری بشار اسد قادر خواهند بود به سرعت خسارت‌های به وجود آمده در پی این زلزله شدید را جبران کنند و به زندگی زلزله‌زدگان نیز ثبات ببخشند.  
تاکنون هیچ گزارشی دال بر اینکه آیا کیم جونگ اون پیام تسلیتی به ترکیه فرستاده است یا خیر، منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا