دولت ماکرون آماده سومین دور از اعتصابات سراسری می‌شود

در پی تصمیم دولت فرانسه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی، امانوئل ماکرون و دولتش امروز (سه‌شنبه) آماده موج سوم اعتراضات و اعتصابات سراسری می‌شوند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه‌های صنفی در فرانسه یکبار دیگر از مردم خواسته‌اند تا با جمعیتی زیاد به خیابان‌ها بیایند. هم‌زمان با اعتصاب کارگران در بخش‌های مختلف، خطوط راه‌آهن با مشکلاتی مواجه خواهد شد، کلاس‌های درس مدارس تعطیل می‌شوند و نقل و انتقالات در پالایشگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
دولت فرانسه می‌گوید که مردم این کشور باید دو سال بیشتر کار کنند و اخیرا از افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سالگی خبر داد. این دولت ادعا می‌کند که این قانون تا سال ۲۰۳۰ باعث ذخیره بیش از ۱۷ میلیارد یورو (۱۸ میلیارد دلار) بودجه در سال خواهد شد.
اما این درحالیست که اتحادیه‌ها و مخالفان حزب چپ بر این باورند که این مبلغ می‌تواند از جایی دیگر برای مثال توسط افراد ثروتمند جامعه تامین شود. همچنین مخالفان حزب محافظه‌کار که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به حمایت آن‌ها برای اقدام اکثریتی در مجمع ملی فرانسه احتیاج دارد، خواستار اعطای کمک هزینه به افرادی شده‌اند که از جوانی مشغول به کار می‌شوند.
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سوسیالیست سابق فرانسه در مصاحبه با BFM TV گفت: اگر اکثر ثروتمندان همکاری نکنند، این طرح افزایش بازنشستگی پذیرفته نخواهد شد. در دفعات قبل هم حتی در دولت نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه پردرآمدترین افراد کمک کردند.
در پی انتشار خبر افزایش سن بازنشستگی، در حین دو روز اول اعتراضات در ماه ژانویه، بیش از یک میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و در شهرهای مختلفی از فرانسه تظاهرات و تجمعاتی را برپا کردند.
طبق گزارش فرانس ۲۴، هم‌زمان با این تصمیم دولت فرانسه و در آستانه جلسه پارلمان در این خصوص، فراخوان اعتصابات سراسری برای امروز و روز شنبه منتشر شده است و در عین حال مخالفان حزب چپ دولت اقلیت هزاران اصلاحیه را برای افزایش سن بازنشستگی در فرانسه مطرح کرده‌اند. همچنین، انتظار می‌رود که قطار و مترو پاریس با “اختلالات سنگینی” مواجه و حدود یک پنجم از پروازها در فرودگاه “اورلی” واقع در جنوب پایتخت فرانسه امروز لغو شوند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x