رژیم صهیونیستی پدر عامل عملیات قدس را احضار کرد

پلیس رژیم صهیونیستی پدر عامل عملیات قدس را که به کشته شدن ۹ شهرک نشین و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد، احضار کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، پلیس رژیم صهیونیستی شب گذشته پدر شهید علقم خیری، جوان فلسطینی که عملیات شهادت طلبانه‌ای را در قدس انجام داد، در محله الشیاح در شهرک الطور قدس بازداشت کرد.
در عملیات شهادت طلبانه این جوان فلسطینی ۹ شهرک نشین کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
«خیر و خوبی برای ما و تلخی برای آن‌ها»؛ این جمله‌ای است که فلسطینی‌ها بعد از تشییع جنازه ۱۲ شهید در قدس و اردوگاه جنین گفتند که بعد از آن خبر کشته شدن ۹ شهرک نشین در تیراندازی جوان ۲۱ ساله فلسطینی در محله الشیاح در شرق مسجد الاقصی منتشر شد.
خیری موسی علقم جوان فلسطینی جمعه با خودرواش به سمت شهرک نبی یعقوب در شهرک بیت حنینا در قدس شرقی رفت و با سلاحش به سمت شهرک نشینان تیراندازی کرد.
وی فارغ التحصیل رشته برق در قدس است. پدربزرگ او در سال ۱۹۹۸ به دست یک شهرک نشین کشته شده است.
وی جمعه به سمت یک کنیسه یهودی رفت و به شهرک نشینان تیراندازی کرد؛ اما پلیس به این مکان رسید و با او درگیر شد. به گفته پلیس رژیم صهیونیستی او به تنهایی این عملیات را انجام داد و از قبل برای این عملیات برنامه ریزی کرده بود.
یکی از امدادگران اسرائیلی اعلام کرد: من اولین کسی بودم که به این مکان آمدم و دیدم همه زخمی شده و روی زمین افتاده‌اند. من تاکنون چنین حادثه خطرناکی ندیده بودم. مردم درحال فرار بودند. وقتی من رسیدم تیراندازی همچنان ادامه داشت.
رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات به نظر سردرگم می‌رسید ابتدا اسم عامل عملیات را فادی عایش از بیت لحم اعلام کرد؛ اما وی تکذیب کرد. بعدا این رژیم نام عامل عملیات را خیری علقم اعلام کرد.
بعد از تأیید نام عامل عملیات دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی پدر و دایی وی را احضار کرد.
ده‌ها تن از ساکنان قدس در اطراف منزل خیری علقم تجمع کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی به این محل زندگی او یورش برده و به سمت تجمع کنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x