کلمبیا به اوکراین سلاح نمی‌دهد

رئیس جمهوری کلمبیا تایید کرد، واشنگتن پیشنهاد داده که دولت بوگوتا تسلیحات نظامی ساخت روسیه را در اختیار اوکراین قرار دهد اما وی این پیشنهاد را رد کرده است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، گوستاوو پدرو، رئیس جمهوری کلمبیا گفت: در جریان مکالمه‌ای با ژنرال آمریکایی “لائورا ریچاردسون” و سایر مقام‌های ایالات متحده، به من گفته شد که به دلیل ناتوانی کلمبیا در حفظ و عملیاتی کردن تسلیحات ساخت روسیه، آنها را به اوکراین بدهیم.
به گفته رئیس جمهوری کلمبیا، تجهیزات و تسلیحات نظامی روسی در شرایط بدی هستند چون اخیرا فرصت مناسبی برای سرویس کردن آنها وجود نداشته است.
وی افزود: ما طرف هیچکس را نمی‌گیریم. ما طرف صلح هستیم. به همین دلیل است که هیچکدام از تسلیحات و تجهیزات روسی در کلمبیا بدون توجه به شرایط آنها، در این درگیری در اوکراین مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
ژنرال ریچاردسون، فرماندهی بخش جنوبی نیروهای ایالات متحده، اخیرا گفته بود که ونزوئلا، کوبا،‌ نیکاراگوئه و شش کشور دیگر آمریکای لاتین تجهیزات و تسلیحات نظامی ساخت روسیه را استفاده می‌کنند و اگر این کشورها بخواهند این تسلیحات را به اوکراین اهدا کنند، واشنگتن آنها را با تسلیحات ساخت ایالات متحده جایگزین می‌کند.
در این میان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در سخنرانی ژانویه ۲۰۲۳ خود گفته بود که ابتکار عمل آمریکا محدودیت‌های قانونی دارد اما با این حال، کرملین از نزدیک اوضاع را رصد می‌کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x