نیوزیلند نخست‌وزیر جدید را معرفی کرد

حزب حاکم نیوزیلند امروز شنبه آقای «کریس هیپکینز» را برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی کرد. او که سابقا رهبری تیم مقابله با کرونا را بر عهده داشت، احتمالا بعد از اجرایی شدن استعفای خانم «جاسیندا آردرن» در ماه آتی جایگزین او می‌شود.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، هیپکینز ۴۴ ساله در حال حاضر ریاست وزارتخانه‌های آموزش، پلیس و خدمات عمومی را بر عهده دارد، اما در سال ۲۰۲۰ به عنوان وزیر بهداشت به شهرت رسید. آردرن، هیپکینز را در نوامبر ۲۰۲۰ به وزارت تازه تاسیس واکنش کووید-۱۹ منصوب کرده بود، پستی که او تا ژوئیه سال گذشته در اختیار داشت. انتظار می‌رود که کمیته پارلمانی حزب حاکم نیوزیلند، روز یکشنبه او را به طور رسمی به عنوان نخست‌وزیر بعدی تایید کند.
گرچه گمان می‌رفت حزب حاکم «کارگر» نیوزیلند، وزیر دادگستری را به عنوان اولین نخست‌وزیر “مائوری” (قومی از تبار پلی‌نزی در نیوزیلند) این کشور انتخاب کند، طبق گزارش‌ها هیپکینز تنها نامزدی بود که جانشین آردرن خواهد شد. وزیر دادگستری نیوزیلند هم با انتشار بیانیه‌ای از هیپکینز به عنوان فردی «قاطع» تمجید کرده و گفته است که او «نخست‌وزیری فوق‌العاده قوی» خواهد بود.
حزب سبز نیوزیلند هم که ۱۰ قانونگذارش از حزب اکثریت کارگر در پارلمان حمایت می‌کند، گفته است که مشتاق کار کردن با او برای پایان دادن به فقر، اقدام قاطع برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط‌زیست است. در حالی که حزب اپوزیسیون ناسیونال هنوز رسما در مورد این گزینه اظهارنظری نکرده است، یکی از قانونگذاران مخالف از او خواسته است تا بهتر از سلف خود عمل کند.
آردرن ۴۲ ساله که تقریبا شش سال رئیس دولت نیوزیلند بوده، هفته گذشته طی اقدامی غیرمنتظره گفت که هفتم فوریه از پست نخست‌وزیری کنار می‌رود. آردرن در حالی اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت از ظرفیت لازم برای ادامه کار برخوردار نیست.
  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا