سید حسن نصرالله: هیچ حل و فصلی در منطقه وجود ندارد/ غرب به سیاست جنگ نیابتی بازگشته است

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که غرب مجدداً سیاست جنگ نیابتی را در پیش گرفته است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز تأسیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی این جنبش گفت: غرب به سیاست جنگ نیابتی بازگشته است همانطور که در حال حاضر در اوکراین شاهد چنین جنگی هستیم. غرب در حال حاضر بر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها متمرکز شده است.
وی گفت: نسخه سوم پروژه آمریکا در منطقه بر تشدید محاصره و تحریم‌های اقتصادی متمرکز است. نباید چشم انداز اقتصادی براساس محاسبات سیاسی اشتباه ایجاد شود. از جمله این محاسبات سیاسی اشتباه این است که بگوییم حل و فصلی در منطقه وجود خواهد داشت. اما ما می‌دانیم که هیچ‌گونه حل و فصلی در منطقه وجود نخواهد داشت. باید چشم انداز اقتصادی بر این پایه استوار باشد که در سایه نزاع با دشمن اسرائیلی هیچگونه ثباتی وجود ندارد.
وی درباره منابع لبنان در دریای مدیترانه گفت: هیچگونه صحبتی درباره حتمی بودن وجود منابع عظیم در دریای مدیترانه یا درباره اینکه این مسئله اولویت در جهان است، وجود ندارد. براساس پژوهش‌ها به صورت قطعی می‌توان گفت که در خشکی نفت وجود دارد و آنچه تلاش‌های قبلی این کشور را متوقف کرد، سیاست بود.
سید حسن نصرالله گفت: اتباع لبنانی در معرض خطر و تجاوز آمریکا هستند به این دلیل که واشنگتن تجار لبنانی را با اتهامات ظالمانه در لیست تروریسم قرار می‌دهد. ما به یک قدرت سیاسی و کشور شجاع نیاز داریم که موضعی جدی و تصمیماتی جسورانه اتخاذ کند. مهمترین دغدغه ما مربوط به موضوع اقتصادی و مالی است. ما از همگان می‌خواهیم که به مسئولیت خود عمل کرده و وضعیت اقتصادی را نجات دهند. ما با وضعیت اقتصادی دشواری در لبنان روبرو هستیم و این صرفاً یک مسئله مربوط به لبنان نیست بلکه یک مسئله جهانی است و کشورهای زیادی در جهان از بحران‌های اقتصادی شدید رنج می‌برند. نباید در این وضعیت آشفته بمانیم بلکه باید یک چشم انداز برای وضعیت اقتصادی و برنامه‌هایی را ایجاد کنیم. دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی در لبنان سهمیه‌بندی سیاسی در پروژه‌ها، تحریم‌ها، فشارها و محاصره، تبعات جنگ‌های داخلی و بازسازی، تجاوزات اسرائیل و حوادث منطقه به ویژه پرونده آوارگان است. محاصره به معنای منع رسیدن کمک‌ها و هدیه‌ها به لبنان و منع اعطای وام است همانطور که درباره هدیه‌های روسیه و ایران یا قبول سرمایه گذاری‌های چین و روسیه اتفاق افتاد.
سید حسن نصرالله گفت: آمریکا خواهان کشوری قوی در منطقه نیست بلکه می‌خواهد مردمش دنبال یک قرص نان بدوند. از شما می‌خواهم وضعیت اقتصادی مصر را ببینید که نخستین کشوری بود که توافق صلح با اسرائیل امضا کرد. آیا لبنان برای آمریکا مهمتر از مصر است؟ شش سال آینده سرنوشت ساز خواهد بود. اگر ما به همین روش ادامه بدهیم کشور به سمت فروپاشی می‌رود. لبنان رئیس جمهور شجاعی می‌خواهد که آمادگی فداکاری را داشته باشد و تهدیدات آمریکایی‌ها برای او مهم نباشد. ما به دنبال دولت و مسئولانی نیز از این نوع هستیم. گروه‌هایی که خودشان را گروه‌های حاکم می‌دانند از میزان مداخله آمریکا باخبر هستند و سکوت می‌کنند چرا که حاکمیت یک شعار تو خالی در جهان است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x