گردان‌های شهدای الاقصی نیروهای اسرائیلی را در شرق نابلس هدف قرار داد

گردان‌های شهدای الاقصی نیروهای اسرائیلی در شهر نابلس در کرانه باختری را هدف قرار داد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، گردان‌های «شهدای الاقصی» نیروهای اسرائیلی را در منطقه الضاحیه در شرق نابلس هدف قرار داد. درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد و همچنان ادامه دارد.
سایت عبری زبان واللا اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در نزدیکی قبر یوسف نبی در نابلس در معرض تیراندازی شدید قرار گرفتند. نیروهای اسرائیلی برای تأمین امنیت شهرک‌نشینانی که به این منطقه یورش می‌برند، مستقر شده بودند.
به گفته منابع، درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در نزدیکی اردوگاه بلاطه در شرق نابلس ادامه دارد. نیروهای اسرائیلی به منطقه الضاحیه یورش بردند و تک تیراندازهایی را در پشت بام منازل مستقر کردند. آن‌ها بمب‌های صوتی و گازی به سمت جوانان فلسطینی پرتاب کردند.
به گفته منابع محلی، نیروهای اسرائیلی جوانی را بازداشت کرده و یکی دیگر را با خودرویشان زیر گرفتند.
جوانان فلسطینی لاستیک‌ها را در شرق نابلس برای ممانعت از یورش شهرک نشینان آتش زدند.
حملات و عملیات‌های مقاومتی علیه نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان طی ۲۴ ساعت اخیر ادامه داشت.
مرکز اطلاعات فلسطین اعلام کرد که ۳۱ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس انجام شد که ۱۰ مورد آن تیراندازی و به آتش کشیدن پایگاه‌های نظامی و پرتاب بمب و کوکتل مولوتف و مقابله با تجاوزات شهرک نشینان و منهدم کردن خودروهایشان بود.
پیش از این منابع فلسطینی از شهادت یکی از افسران پلیس فلسطین به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در شهر حلحلول در شمال الخلیل خبر داده بودند.
در عین حال نیروهای اسرائیلی ۲۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند. همچنین درگیری‌های شدیدی میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها بعد از یورش سربازان اسرائیلی به شهرک برقین در غرب جنین رخ داد و این نیروها هشام خلوف، جوان فلسطینی را بعد از یورش به منزلش بازداشت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا