وزیر خارجه چین در مصر: نباید بگذاریم ظلم به فلسطینی‌ها تا ابد ادامه یابد

وزیر خارجه چین از رژیم صهیونیستی خواست اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینی‌ها به ویژه در قدس را برای ممانعت از وخامت اوضاع در منطقه متوقف کند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کین گانگ، وزیر خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره گفت: در دوره اخیر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین تأکید کرد که نباید بگذاریم ظلم تاریخی به ملت فلسطین تا ابد ادامه یابد و نباید درباره حقوق ملی و مشروع فلسطینی‌ها سازش کرد. جامعه بین‌المللی باید به راهکار تشکیل دو کشور و اصل زمین در برابر صلح و افزایش کمک‌های انسانی به فلسطینی‌ها برای حل عادلانه و فوری مساله فلسطین پایبند باشد.
وی درباره تنش‌های اخیر در سایه دولت افراطی بنیامین نتانیاهو گفت: در دوره اخیر تنش‌ها افزایش یافته و ما بسیار نگران هستیم و از طرف‌های ذیربط می‌خواهم به توافق‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و حفظ وضعیت کنونی قدس پایبند باشند.
وزیر خارجه چین گفت: ناکام ماندن مذاکرات صلح و عدم اجرای راهکار تشکیل دو کشور دلیل ریشه‌ای برای وخامت اوضاع است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مذاکرات صلح را پیش ببرند و برای حل عادلانه و فوری مساله فلسطین براساس راهکار تشکیل دو کشور تلاش کنند.
وزیر خارجه چین از رژیم صهیونیستی خواست اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینی‌ها به ویژه در قدس را برای ممانعت از وخامت اوضاع در منطقه متوقف کند.
وی پیش از دیدار با شکری با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز دیدار و با او درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو کرد.
وزیر خارجه چین با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیدار و تأکید کرد که جامعه بین‌المللی باید برای اجرای راهکار تشکیل دو کشور و پیشبرد روند صلح تلاش کند.
دو طرف بر پایبندی به اجرای نتایج نشست سران عربی و چین در عربستان تأکید کردند. در این نشست سه سند اصلی درباره تقویت شراکت برای صلح و توسعه و تلاش برای گسترش دوستی و تحقق اهداف اقتصادی و حفظ صلح در منطقه و تحقق منافع مشترک صادر شد.
ابوالغیط از مواضع چین به ویژه درباره مساله فلسطین قدردانی کرد و گفت: چین موضع عادلانه‌ای در قبال ملت فلسطین دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا