تشکیلات خودگردان: ادامه قتل فلسطینی‌ها توسط اسرائیل منجر به انفجار اوضاع می‌شود

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که ادامه قتل فلسطینی‌ها به دست نیروهای رژیم صهیونیستی منجر به انفجار اوضاع خواهد شد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه قتل ملت فلسطین و نقض قوانین بین المللی و توافق‌ها توسط اسرائیل و اقدامات تحریک آمیز در اماکن مقدس منجر به انفجار اوضاع خواهد شد.
وی گفت: دولت اسرائیل مسئول ایجاد تنش‌ها است. افزایش تنش‌ها موجب بی‌ثباتی و خطراتی شده است که پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت. ما برای مقابله با این اقدامات اسرائیل مواضع جدی و اقدامات مختلفی خواهیم داشت. جامعه بین المللی در مجازات اسرائیل به خاطر نقض‌های مکرر قوانین بین المللی و مبهم بودن مواضع آمریکا تردید دارد.
همچنین وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد: نقض‌ها و جنایت‌های اسرائیل باعث نمی‌شود که ملت فلسطین از تلاش برای رسیدن به حقوق خود دست بکشند. افزایش این جنایت‌ها نشان می‌دهد که سال کنونی بسیار بدتر از سال قبل خواهد بود. مقامات اسرائیل مسئول مستقیم این جنایت‌ها علیه ملت ما، سرزمین و مقدسات آن هستند. از اوایل سال کنونی میلادی ۱۲ فلسطینی از جمله سه کودک شهید شدند.
در این بیانیه آمده است: اسرائیل جنایت‌های قتل فراقانونی و اعدام‌های میدانی انجام داده و به شهروندان فلسطینی با هدف کشتن آنها تیراندازی می‌کند و این اقدامات با دستور مسئولان سیاسی و نظامی دولت اسرائیل صورت می‌گیرد. ما از جامعه بین المللی و آمریکا می‌خواهیم بر دولت اسرائیل برای توقف جنایت‌های خود علیه ملت ما فشار واقعی بیاورد. همچنین از دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم فوراً به تحقیقات خود برای مجازات دولت اسرائیل و جنایتکاران پایان بدهد.
از سوی دیگر جبریل سرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: ملت فلسطین همواره در درگیری با رژیم اشغالگر، فاشیست و نژادپرستی هستند که ملت، سرزمین، تاریخ و مقدسات فلسطین را هدف قرار می‌دهد.
وی این اظهارات را بعد از دیدار با رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در پایتخت این کشور ایراد کرد.
وی گفت: پایداری و پافشاری فلسطینی‌ها بر استقلال کشور فلسطین به پایتختی قدس یک مسئله ثابت در معادله درگیری است و هیچگونه صلح و امنیت و راه حلی بدون این مسئله وجود ندارد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x