دیپلمات یمنی: هدف هیات عمانی متوقف کردن حملات به بنادر نفتی است/صنعاء به شروط خود پایبند است

یک منبع یمنی ضمن تاکید بر پایبندی صنعاء به شروط خود برای ازسرگیری صادرات نفت، موضوع سفرهای اخیر هیات عمانی به صنعاء را تلاش برای میانجیگری و توقف حملات به بنادر نفتی یمن اعلام کرد.

به گزارش نخ نیوز، یک منبع دیپلمات یمنی در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: فشارهای بین‌المللی گسترده‌ای بر صنعاء اعمال می‌شوند تا اجازه ازسرگیری صادرات نفت یمن را بدهد.
این منبع درباره سفر اخیر هیات عمانی به صنعاء گفت: در واقع سفر دوم این هیات ظرف کمتر از دو هفته برای میانجیگری جهت توقف حملات صنعاء به بنادر نفتی انجام شد.
منبع یاد شده تاکید کرد: صنعاء به شروط خود از جمله پرداخت حقوق تمامی کارمندان، لغو محاصره و ممنوعیت پروازی یمن در مقابل ازسرگیری پمپاژ نفت پایبند است.
او افزود: در حال حاضر میانجیگران عمانی برای نزدیک کردن نظرات طرف‌ها در پرونده انسانی تلاش بسیاری می‌کنند.
این منبع با اشاره به اینکه تلاش‌ها بر برقراری دوباره آتش‌بس متمرکز هستند، اظهارات فرستاده سازمان ملل درباره سازشی سیاسی را تعجب‌آور توصیف کرد و گفت: فرستاده سازمان ملل با اظهارات بی‌اساس خود درباره روند مذاکرات، مردم یمن و افکار عمومی جهان را دچار توهم و تصورات غلط کرده است.
او تاکید کرد: پرداخت حقوق، آزادی در سفر و ورود مشتقات نفتی حقوقی عادی بوده و قطع و یا محدود کردن آنها جنایت جنگی محسوب می‌شود.
این دیپلمات در ادامه تصریح کرد: در واقع ائتلاف سعودی قطع حقوق، محاصره و ممنوعیت پروازی را به موضوع مذاکره و معامله در پرونده نظامی تبدیل کرده است.
او افزود: مذاکرات در پرونده انسانی در دست انجام هستند اما به دلیل سرسختی ائتلاف سعودی در امتیازدهی، این مذاکرات پیشرفت چندانی نداشته است.
این منبع دیپلمات در پایان نیز تاکید کرد: استمرار توقف عملیات نظامی فرا مرزی یمن با وجود پایان یافتن آتش‌بس، ائتلاف سعودی را به ادامه تجاوزاتش تشویق کرده است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x