گلوله ای که به صورت معصوم “شیرین” اصابت کرد، آغازی برای پایان افسانه جعلی اسرائیل است

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی با اشاره به اختلافات بوجود آمده میان رژیم صهیونیستی با روسیه و آمریکا نوشت که” شیرین ابوعاقله” می تواند به “خاشقجی” دیگری برای اسرائیل تبدیل شود و گلوله ای که به صورت وی اصابت کرد در تاریخ ثبت خواهد شد و آغازی برای پایان “افسانه جعلی اسرائیل کوچک و بزرگ “خواهد بود.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: دولت اشغالگر صهیونیستی در بدترین روزهای خود به سر می برد و سردرگمی و نگرانی های بی سابقه ای دارد؛ بحران های داخلی، این رژیم را فراگرفته است، تهدیدات خارجی از هر طرفی آن را محاصره کرده است و چه بسا اقدام یکی از تک تیراندازهای صهیونیست در ترور “شهیده شیرین ابوعاقله” به دستور رهبران ارشد، بازتاب دهنده این سردرگمی ها باشد و این امر یکی از بارزترین نشانه های شکست رسانه ای رژیم صهیونیستی است؛ رژیمی که همواره برتری رسانه ای در سطح منطقه ای و بین المللی داشت اکنون میخواهد در تلاشی ناکام از رسیدن “پیام” ممانعت کند.
چهار عامل اساسی وجود دارد که به طور علمی و عملی تاکیدی بر حقایق فوق الذکر دارد:
اول؛ جنگ اوکراین که به بدترین شکل، نفاق و دو رویی اسرائیل را نشان داد تا جایی که این رژیم نزد اکثر مردم دو ابرقدرت حامی آن یعنی روسیه و آمریکا منفور شد زیرا اسرائیل تلاش کرد که با زیرکی جعلی و گمراه کننده ادعای بیطرفی کند.
دوم؛ شکست سریع امنیتی که همواره منبع قدرت دولت عبری و منبع اطمینان شهروندانش بود، پنج عملیات استشهادی اخیر در کمتر از ۴۵ روز منجر به کشته شدن ۱۹ اسرائیلی شد و داده ها و اطلاعات نشان می دهد که اتفاقات بزرگتری در راه است.
سوم؛ اعتراف ایهود باراک، ژنرال صهیونیست مبنی بر اینکه احتمال شعله ور شدن جنگ داخلی بزرگ ترین خطری است که اسرائیل را تهدید می کند زیرا  سلطه به دست راست گرایان افراطی و عنصر غیر اشکنازی افتاده است و اختلال و عدم توازن در ترکیب جمعیت بوجود آمده است. وی به سطحی از بدبینی رسیده است که می گوید اسرائیل ممکن است دهه هشتم خود را به پایان نرساند.
چهارم؛ افزایش آمار مهاجرت معکوس علیرغم پنهان کاری های شدید؛ گزارشات روزنامه های صهیونیستی نشان می دهد که طی سال های اخیر بیش از ۴۱ درصد از یهودیان روس به روسیه بازگشته اند. یهودیان “فلاشا” نیز به دلایل تبعیض نژادی و ناامنی همین راه را در  پیش گرفته اند که برخی از آن ها به اروپا و آمریکا و کانادا مهاجرت کردند و برخی دیگر به اتیوپی بازگشتند.
در این تحلیل آمده است: رزمایش نظامی یک ماهه رژیم صهیونیستی که اکنون درحال برگزاری است و تمام تسلیحات زمینی، دریایی و هوایی اسرائیل در آن به کار گرفته شده است و جنگیدن در چند جبهه (جنوب لبنان، غزه، کرانه باختری، مرزهای ۱۹۴۸، عراق، سوریه، یمن) در آن شبیه سازی شده است چه بسا تجسم کننده ناامیدی و ترس و هراس و تشکیل دهنده ماجراجویی اخیر موسسه نظامی اسرائیل باشد زیرا در سایه جنگ اوکراین جهان عرب دیگر از جنایت های اسرائیل چشم پوشی نخواهد کرد.
نویسنده آورده است: اسرائیل روسیه را از دست داد و نتوانست از جایزه بزرگ آمریکا محافظت کند. تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست خشم اسرائیلی ها را از بین ببرد؛ خشمی که درپی اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و اشاره به اصالت یهودی هیتلر و جنگیدن مزدوران اسرائیلی در صفوف نازی های اوکراین بوجود آمد و چه بسا خشم آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل آویو و ترک کردن کنست در روز سه شنبه در اعتراض به توهین نمایندگان اسرائیلی به روسیه و متهم کردن آن به جنایت های جنگی، تایید کننده صحبت های ما باشد.
در بخش دیگر این تحلیل آمده است: از دیگر مسائل قابل تامل این است که لاوروف در سفر منطقه ای خود به الجزایر و عمان رفت اما به تل آویو نرفت و مطلقاً در تمامی دیدارها و نشست های مطبوعاتی خود درمورد اظهاراتش درخصوص نازی بودن برخی یهودیان و همدستی آن ها در هولوکاست نازی ها عذرخواهی نکرد.
نویسنده در خصوص روابط اسرائیل و آمریکا نیز آورده است: اظهارات مسئولان آمریکایی و اسرائیلی در این راستا نشان می دهد که روابط این دو در بهترین حالت نیست و چه بسا اوضاع کاملا بالعکس است و چه بسا مخالفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تصمیم اسرائیل برای ساخت ۴۵۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و پاسخ شدید بنت به بایدن مبنی بر اینکه دولتش هیچ نیازی به اظهارات آمریکایی در این خصوص ندارد، به مثابه قله کوه یخ باشد. از سوی دیگر محکومیت ترور شیرین ابوعاقله از سوی دولت آمریکا و درخواست تحقیقات عمیق در مورد آن و تاکید بر تابعیت آمریکایی-فلسطینی آن شهید این نظریه را قوی تر کرد؛ شهیدی که می تواند به “خاشقجی” دیگری برای اسرائیل تبدیل شود البته تفاوت این دو بسیار زیاد است.
در پایان این تحلیل آمده است: ترور شیرین ابوعاقله ضعف و شکست اسرائیل را برملا کرد و کوه هایی از نمک بر زخم آنها پاشید، این اقدام بار دیگر جنایت های اسرائیل را به نمایش گذاشت و ملت فلسطین و دو امت عربی و اسلامی را برای حمایت از مسأله این کشور متحد کرد و همچنین مقاومت در برابر اشغالگران با تمام امکانات را فراهم کرد. گلوله انفجاری و کشنده و ممنوعه ای که به صورت معصوم و درخشان شهیده ابوعاقله اصابت کرد وارد تاریخ خواهد شد زیرا این گلوله اوضاع را در سرتاسر سرزمین های اشغالی از بحر گرفته تا نهر متشنج خواهد کرد و آغازی برای پایان افسانه جعلی اسرائیل کوچک و بزرگ خواهد بود. رزمایش های نظامی بزرگ تر از این نیز محور مقاومت را نخواهد ترساند و به شهرک نشینان اسرائیلی آرامش نخواهد بخشید و چه بسا نتایج کاملا عکسی بدهد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x