نماینده سوری: آمریکا برای مانع‌تراشی در همگرایی سوریه-ترکیه با ورق داعش بازی می‌کند

یک نماینده پارلمان سوریه آمریکا را متهم کرد که برای ممانعت از همگرایی سوریه-ترکیه، دوباره گروه تروریستی داعش را از پایگاه التنف احیا کرده است.

به گزارش نخ نیوز، عمار الاسد، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: آمریکا به تازگی و پس از شکست در رسیدن به اهداف خود در سوریه، دوباره گروه تروریستی داعش را احیا کرده است.
عمار الاسد گفت: طرف آمریکایی خواهان ثبات و آرامش برای هیچ کشوری در منطقه نیست و تلاش می‌کند همه را تحت قیمومیت خود داشته باشد.
این نماینده پارلمان سوریه در ادامه آمریکا را متهم کرد که به تازگی گروه تروریستی داعش را از پایگاه التنف سوریه که از داعشی‌ها در برابر حملات ارتش سوریه حفاظت می‌کند، دوباره راه‌اندازی کرد.
او افزود: ناکامی آمریکا در استمرار حضور خود یا تحمیل برنامه‌ها و رسیدن به اهدافش، آن را به تکرار سریال تروریسم در داخل خاک سوریه سوق داد.
عمار الاسد تاکید کرد: اساسا احیای داعش با حمایت آمریکا با هدف ممانعت از همگرایی ترکیه و سوریه و برهم زدن دوباره معادلات انجام می‌شود.
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره احتمال برگزاری نشستی میان سران ترکیه و سوریه در آینده‌ای نزدیک گفته بود، احتمالا موضوع دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پس از نشست وزرای خارجه دو کشور بررسی می‌شود.
چاووش‌اوغلو افزود: اظهارنظر و پیش‌بینی در چنین مواردی اشتباه است و در نهایت اردوغان باید این تصمیم را بگیرد به ویژه پس از اظهاراتش مبنی بر اینکه گفت‌وگوی مرحله‌ای در این زمینه انجام خواهد شد.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در پایان دسامبر ۲۰۲۲، در نتیجه حمله به سه کامیون حامل نفت سوریه ۱۰ تن از کارگران میدان نفتی شرق سوریه کشته شده و دو تن دیگر از آنها نیز زخمی شدند.
گروه تروریستی داعش دوباره در سوریه، عراق و آفریقا تحرکاتی را آغاز کرده و این مساله با هشدارهای قبلی برخی ناظران همخوانی دارد که احتمال داده بودند در نتیجه بروز تنش میان دولت آمریکا و کشورهای عربی، داعش دوباره پدیدار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا