مدودف: اگر ما تضمین‌های امنیتی مناسب را دریافت نکنیم، تنش‌ها برای مدت نامحدودی ادامه خواهد داشت

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، مسکو هر کار بتواند برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم و یک فاجعه اتمی انجام خواهد داد و تنش‌های جهانی احتمالا تا زمانی که روسیه تضمین‌های امنیتی لازم را دریافت نکند، “برای مدت نامحدود” ادامه خواهد داشت.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای که برای روزنامه “روسیاسکایا گازتا” نوشته، گفت: اگر ما تضمین‌های امنیتی مناسب را دریافت نکنیم، تنش‌ها برای مدت نامحدودی ادامه خواهد داشت. جهان همچنان در آستانه جنگ جهانی سوم و یک فاجعه اتمی سرگردان خواهد بود. ما هر کار بتوانیم برای جلوگیری از وقوع این فاجعه‌ها انجام خواهیم داد.
وی افزود: روسیه هیچ حرفی برای مذاکره با غرب ندارد چرا که اعتماد بین این دو طرف متزلزل شده و اتفاق‌هایی که در سال ۲۰۲۲ میلادی رخ دادند، فرصت برگزاری یک گفت‌وگوی اعتماد محور را از بین بردند.
مدودف افزود: تلاش‌های ناتو برای پیشروی به سمت شرق “تدارکاتی برای آغاز یک جنگ با روسیه” است.
وی در بخش دیگری از این مقاله نوشت: توافق‌نامه‌های جدید مربوط به خلع تسلیحات اتمی در حال حاضر “غیر واقعی و غیرضروری” هستند اما هر چه زودتر روسیه ضمانت‌های امنیتی را دریافت کند، به همان اندازه اوضاع سریع تر به حالت عادی باز می‌گردد.
مدودف همچنین گفت: روسیه نباید به “حسن نیت و تواضع سنتی” پایبند بماند و باید از تمامی ابزارهای دفاعی موجود استفاده کند.
وی افزود: مرزهای تواضع و ادب سنتی نباید پس از اعمال تحریم‌های نامشروع و کاملا طاقت‌فرسا، ما را در انتخاب روش‌های دفاعی محدود کند. این شامل هر گونه استفاده از حقوق و دارایی اقتصادی کشورهای غیردوست می‌شود. ما حق داریم هر کاری که بر اساس قوانین خود صلاح می‌دانیم با دارایی‌های آنها انجام دهیم.
مدودف در ادامه نوشت: بدیهی است کشورهایی که تا حدودی هدف تحریم‌ها و یا محدودیت‌های غیرقانونی واشنگتن و دیگر کشورهای غربی قرار گرفته‌اند، به دنبال دور زدن تمامی این محدودیت‌ها خواهند بود. این کار با سکوت یا برعکس با جسارت و شجاعت، با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و بدون در نظر گرفتن منافع کشورهای توسعه‌یافته از جمله رد حفاظت از مالکیت معنوی آنها انجام خواهد شد. ما هنوز باید همه اینها را یاد بگیریم.
این مقام ارشد روس همچنین تاکید کرد: کشورهای غربی با اقداماتشان اعتماد دیگران به خودشان و نهادهای قانونی‌شان در جهان را متزلزل می‌کنند و تحریم‌های ضد روسیه نمونه واضح و روشنی از این مساله است.
وی خاطرنشان کرد: سیاستنداران غربی به دنبال مصادره اموال و دارایی‌های روسیه “بدون تفهیم اتهام یا محاکمه” هستند یا قصد دارند “خیلی ساده آنها را سرقت” کنند. این تحریم‌ها علیه روسیه و متحدانش به دستور واشنگتن و “نوکرهای اروپایی‌اش” صادر شده‌اند.  
مدودف تاکید کرد: این آخرین سیگنال به دیگر کشورهاست؛ توافق و همکاری با جهان آنگلوساکسون غیرممکن است. درست مثل همکاری و توافق با سارقان، کلاهبرداران و متقلبان.
وی افزود: بحران اعتبار عمومی برای کشورهای به اصطلاح توسعه یافته و نهادهای قانونی‌شان کاملا مشهود است. به نظر می‌رسد که اصول اساسی روابط حقوقی از جمله مصونیت مالکیت خصوصی و برتری حقوق بین‌الملل می‌تواند به راحتی به خاطر منافع سیاسی زیر پا گذاشته شوند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x