انصارالله: پیشنهادهای جدید عربستان با هدف اختلافات داخلی در یمن است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی درباره تلاش‌های هیئت میانجیگر عمان میان طرف‌های یمنی گفت که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی پیشنهادهایی را مطرح کرده است که تایید می‌کند به دنبال ایجاد اختلافات داخلی در یمن است.

به گزارش نخ نیوز، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین در این باره اظهار کرد: کشورهای متجاوز با پیشنهاد پرداخت حقوق به بخشی از کارکنان به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلی در یمن هستند.
البخیتی گفت که جنایت اخیر سعودی‌ها در صعده در چارچوب تجاوزات مستمر عربستان به مناطق مرزی صورت می‌گیرد و این جنایت هیچ ارتباطی به این سفر هیئت عمانی به صنعاء ندارد.
وی افزود: هیئت عمانی پیام‌های کشورهای متجاوز را به صنعاء منتقل کرد و درخواست‌های صنعاء درباره حقوق کارکنان را نیز شنیدند. آنچه کشورهای متجاوز پیشنهاد کرده‌اند پاسخگوی خواسته‌های صنعاء نیست و موضع کشورهای متجاوز درقبال پرداخت حقوق‌ها هنوز مشخص نیست.
البخیتی ادامه داد: اگر به خواسته‌های عادلانه صنعاء پاسخ داده نشود، دست بسته نخواهد نشست و در مقابل تداوم محاصره سکوت نخواهد کرد.
این مقام یمنی همچنین با پیش بینی شکل‌گیری دور جدیدی از درگیری میان صنعاء و عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه دور جدیدی از اقدام نظامی با عربستان سعودی متفاوت از گذشته خواهد بود؛ چراکه صنعاء توان موشکی و هوایی خود را توسعه داده است.
البخیتی همچنین گفت: نیروهای مسلح یمن پس از توسعه بیشتر توانایی‌های نظامی خود، می‌توانند به عمق کشورهای متجاوز حمله کنند.
در همین حال، محمد عبد السلام، رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن و سخنگوی این جنبش نیز درباره مذاکرات با هیئت عمان تصریح کرد: هیئت عمانی با رهبر انقلاب یمن، رئیس شورای عالی سیاسی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کردند و این دیدارها مفید بود و دیدگاه‌های مختلفی بررسی شد.
عبدالسلام گفت: پس از پایان آتش بس، گفت‌وگوهای فشرده‌ای با برخی طرف ها از جمله طرف سعودی و سازمان ملل در مسقط داشتیم.
وی تصریح کرد: نیروهای نظامی ما معادله جدیدی را در میدان برقرار کرده است و طرف مقابل می داند که ما وارد مرحله جدیدی شده ایم.
سخنگوی انصارالله یمن گفت: هر اقدام اقتصادی که اوضاع داخل یمن را تحت تاثیر قرار دهد، همه چیز را دگرگون خواهد کرد و برداران عمانی این سخن واضح را از سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب شنیدند.
عبدالسلام اضافه کرد: پرونده مسائل انسانی و در راس آن پرداخت حقوق کارمندان براساس درآمد نفت و گاز سال ۲۰۱۴ همچنان اولویت ما در مذاکرات است.
وی افزود: درآمد صادرات نفت و گاز باید بدون هیچ استثنایی صرف پرداخت حقوق همه کارمندان در همه استان ها شود.
عبدالسلام بیان کرد: امکان ندارد درسایه فضای پیچیده و بحران های انسانی و اقتصادی وارد مذاکرات سیاسی شویم.
وی افزود: نسبت به هرگونه اقدام اقتصادی که یمن را هدف قرار دهد هشدار می‌دهیم زیرا این موضوع می‌تواند همه چیز را به نقطه صفر بازگرداند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x