اذعان رژیم صهیونیستی به ترسش از تسلط یافتن روسیه به سیستم‌های ضد موشکی‌ غربی

یک ژنرال اسرائیلی تأیید کرد که روسیه قادر است پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی غربی را به تصاحب درآورده و آنها را آنالیز کند و به همین دلیل است که تل‌آویو مانند واشنگتن سامانه‌هایی را به کی‌یف تحویل نمی‌دهد.

به گزارش نخ نیوز، یعقوب ناگل، ژنرال صهیونیستی در یادداشتی به روزنامه “نشنال اینترست”، گفت: اسرائیل واقعا می‌ترسد که اگر سیستم‌های ضد موشکی مستقر شود، روسیه در میدان نبرد بر آنها مسلط شود.
وی که پیش از این مشاور امنیت «ملی» بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: خود اسرائیل نیز نیاز به بروز کردن فوری واحدهای پدافند هوایی گنبد آهنین دارد و تولید این سامانه‌ها زمان بر است.
ناگل تاکید کرد که طرف اوکراینی نباید انتظار نتیجه سریع در موضوع دستیابی به سامانه‌های پدافند هوایی را داشته باشد، زیرا آموزش “گنبد آهنین” زمان بر است.
وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی قصد ندارد با ارسال سلاح به اوکراین روابطش را با روسیه خراب کند.
شایان ذکر است که بنیامین نتانیاهو پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین متعهد شد که در دوران حکومتش، موضوع اوکراین را بررسی کند.
نتانیاهو در طول کارزار انتخاباتی خود، موضعی بحث برانگیز در مورد کمک نظامی به اوکراین اتخاذ کرد و در مصاحبه‌ای با USA TODAY اعلام کرد که امکان ارسال سلاح به کی‌یف را بررسی خواهد کرد، در حالی که در مصاحبه با MSNBC با چنین اقدامی مخالفت کرد.
وی این موضوع را اینطور توجیه کرد که ممکن است این تسلیحات در صورت ارسال به اوکراین به دست دشمن بیفتد و علیه خود رژیم صهیونیستی استفاده شود.
 

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x