ناتو بودجه نظامی‌ و غیر نظامی‌اش را برای ۲۰۲۳ افزایش داد

متحدان ناتو با افزایش بودجه‌های نظامی و غیرنظامی این ائتلاف برای سال ۲۰۲۳ میلادی موافقت کردند؛ اقدامی که بیانگر جاه‌طلبی‌های بیشتر برای واقعیت‌های امنیتی جدید است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار است بودجه غیرنظامی این سازمان ۳۷۰.۸ میلیون یورو (۳۹۴ میلیون دلار) و بودجه نظامی ۱.۹۶ میلیارد یورو (۲.۱ میلیارد دلار) برای سال آتی تعیین شود؛ ارقامی که به ترتیب بیانگر ۲۷.۸ درصد و ۲۵.۸ درصد افزایش هستند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن استقبال از این اقدام گفت: این افزایش بودجه ابراز دقیق سطح بالاتر جاه‌طلبی برای دستیابی به هدف تعیین شده توسط متحدان ناتو در نشست مادرید در ژوئن سال جاری میلادی است.
وی افزود: ما باید به سرمایه‌گذاری بیشتر و همکاری بهتر با یکدیگر در ناتو ادامه دهیم.
بودجه غیرنظامی منابع مالی لازم برای پرسنل، هزینه‌های عملیاتی و برنامه هزینه‌های مقر ناتو و کارمندان بین‌المللی‌اش را تامین می‌کند. بودجه نظامی هزینه‌های عملیاتی مقر فرماندهی ناتو، ماموریت‌ها و عملیات‌های سراسر جهان را پوشش می‌دهد.
علاوه بر بودجه‌های نظامی و غیرنظامی، بودجه سال ۲۰۲۳ میلادی برای برنامه سرمایه‌گذاری امنیتی ناتو یک میلیارد یورو تعیین شده که ۲۶.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
برنامه سرمایه‌گذاری امنیتی ناتو، سرمایه گذاری‌های بزرگ ساخت و ساز، فرماندهی و سیستم کنترل را پوشش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا