اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
به گزارش نخ نیوز، مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،‌ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، احمدی وحیدی وزیر کشور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، نوری وزیر آموزش و پرورش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مسئولان آژانس در روزهای آینده به تهران می‌آیند

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی با اعلام این که مسئولان آژانس در روزهای آینده به ایران می‌آیند گفت: تعاملات‌ ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار است و امیدواریم در جهت رفع این موانعی که وجود دارد، گامی به جلو برداشته شود.

تجمعات قانونی را کاملا به رسمیت می‌شناسیم/ تهیه دستورالعمل برای برگزاری تجمعات

احمدی وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت لایحه جامعه انتخابات، تصریح کرد: این لایحه را به دولت ارسال کرده‌ایم که در کمیسیون‌های دولت بررسی خواهد شد و نهایتا به صحن می‌آید.

وی همچنین با بیان اینکه تجمعات قانونی رابه رسمیت می شماریم، گفت: سال قبل هم تجمعات مختلفی داشته ایم. دستورالعملی هم برای تجمعات در حال تهیه است اگر لایحه هم نیاز بود، تهیه می‌شود.

افزایش متقاضیان جشنواره فجر/ ۷۵ فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کردند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند که امسال این تعداد به ۷۵ عدد رسیده است. بیش از ۵۰۰ فیلم هم به بخش بین‌الملل جشنواره رسیده و فضای بسیار خوبی حاکم است.

وی همچنین از صف‌هایی که برای تماشای فیلم های جشنواره حقیقت و میزان استقبال از این جشنواره اظهار تعجب کرد.

تعیین ۱۲ پله برای مصرف گاز

جواد اوجی وزیر نفت از تعیین ۱۲ پله برای مصرف گاز خبر داد و توضیح داد: تعرفه گاز مشترکین که خارج از الگو، مصرف می کنند افزایش یافت. ما ۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین کردیم که پله اول تا سوم افزایش قیمت نداشته است که این سه پله حدود ۶۰ تا۷۰ درصد مصرف کنندگان می شوند. از پله چهار افزایش قیمت را داریم. تعرفه کسانی که خیلی بیشتر از الگو مصرف می کنند، افزایش می یابد و این مشترکین نقره داغ می شوند و آنها از دولت گله مند نشوند چون عدالت نیست، کسانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بهای کسانی را بدهند  که در منزل سونا دارند.

رئیسی به خراسان جنوبی می رود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر دو روزه رییس جمهور به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پنجشنبه و جمعه سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی را خواهیم داشت و در برنامه کاری این دو روز چند سر فصل مهم گنجانده شده است.

وی افزود: رئیس‌جمهوری در سه جلسه کارشناسی نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را خواهد شنید، پس از آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درباره مباحث اجرایی استان گفت‌وگو خواهد شد و نشستی  با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی استان هم برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی با حضور بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌شود.

طرح کالابرگ الکترونیکی در حال اجرای آزمایشی

صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینه کالابرگ الکترونیکی را آزمایشی در حال اجرا داریم، تصریح کرد: گفته ایم موضوع  اختیاری است و هم کالابرگ وجود دارد و هم به صورت نقدی یارانه وجود دارد. قبل از زمان مقرر واریز یارانه نقدی، شبکه ملی پشتیبان ایجاد می کنیم که امکان خرید برای همه یارانه بگیران در این شبکه وجود دارد و می توانند۱۱ قلم کالا را خرید کنند که اگر از این کالا برگ استفاده نکردند ، بعد از واریز یارانه نقدی، از این یارانه استفاده کنند. این اختیار مردم است که کدام راه را انتخاب کنند. این گام اول است  تا اینکه به یک تصمیم قطعی در حوزه اجرا برسیم.

برای جذب نخبگان صنایع برق و نفت برنامه‌ریزی کرده‌ایم

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور از برنامه ریزی برای جذب نخبگان صنایع برق و نفت خبر داد و تصریح کرد: امسال برنامه‌های خوبی برای جذب نخبگان برتر در صنایع برق و صنعت نفت و سایر صنایع داریم. همه دستگاه‌های کشور هم کمک‌هایی برای ارتقای علم و فناوری با استفاده از توان علمی کشور دارند.

شایعات مطرح‌شده درباره یوزها را تکذیب می‌کنم

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست ضمن تکذیب شایعات مطرح‌شده درباره یوزهای یافته شده در منطقه توران گفت: ما در همان ساعات اولیه تا چهار روز بعد مدیرکل استان، تیم حیاط وحش و دامپزشک و محیط‌بان در منطقه بودند و کاملا شایعات و حواشی مطرح شده در مورد یوزها را تکذیب می‌کنم. برای یوزهای مادر وضعیت خیلی خوبی اتفاق افتاده و چندین یوز مادر در منطقه توران هستند.

وی ادامه داد: یوزها چون در دو هفته اول از شیر مادر استفاده کردند، خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و تحت نظر دامپزشکان داخلی و خارجی هستند و با پیروز قابل مقایسه نیستند.

استقبال بیش از پانصد هزار نفر از سهامداران خرد از طرح بیمه سهام

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به استقبال بیش از پانصد هزار نفر از سهامداران خرد از طرح بیمه سهام اظهارکرد: بیش از پانصد هزار نفر از سهامداران خرد از طرح بیمه سهام که در آبان اجرا ‌‏شد، استقبال کردند. امیدواریم حمایت از سهامداران خرد هم در بودجه ۱۴۰۲ و هم در لایحه برنامه هفتم باشد.

تبدیل وضعیت ۸ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش

نوری وزیر آموزش و پرورش از تغییر وضعیت ۸ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: آن چه که در قانون برای وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با قانون تبدیل وضعیت ایثارگران معین شده چیزی حدود ۸ هزار نفر است که کار آن ها انجام شده است. اگر فردی طبق قانون، موضوع تبدیل وضعیت شامل حالش شود حتما این قانون برای او نیز انجام می‎شود.

تامین آمبولانس ایثارگران برای بنیاد شهید از سال آینده

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید از تامین آمبولانس ایثارگران برای بنیاد شهید از سال آینده خبرداد و افزود: در جلسه امروز دولت مصوبات خوبی برای لایحه بودجه آینده داشت و در زمینه  تامین آمبولانس ایثارگران خوشبختانه علاوه بر هلال احمر و وزارت بهداشت اجازه دادند بنیاد شهید برای تامین آمبولانس سال آینده بتواند از طریق داخلی و خارجی، آمبولانس مورد نیاز خود را تامین کند.

بودجه در دو مرحله تقدیم مجلس می‌شود

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت بودجه را در دو مرحله تبصره‌ها و منابع و مصارف به شکل کلان و سپس جداول و ریز بودجه را تحویل مجلس می‌دهد، گفت: بودجه دو مرحله‌ای شده است و آنچه برای مجلس قرار است بفرستیم با سال‌های قبل متفاوت می شود. ما الان باید تبصره‌ها و منابع و مصارف به شکل کلان را برای مجلس بفرستیم و پس از تصویب مجلس، جداول  و ریز  بودجه را تحویل مجلس بدهیم.

ادامه بررسی لایحه بودجه از شنبه هفته آتی پیگیری می‌شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه فوق‌العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه، اظهار کرد: امروز جلسه پانزدهم برگزار شد و ما تا پایان جلسه پیش، احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ را کامل بحث و بررسی کردیم، اما بسیاری از مفاد آن‌ها وابسته به مفاد احکام دائمی هستند و تا بررسی آن‌ها تمام نشود نمی‌توان جمع‌بندی از لایحه بودجه ارائه داد.

وی افزود: امروز عصر با توجه برگزاری جلسه شورای عالی محیط زیست، جلسه دولت برگزار نمی‌شود و انتهای هفته هم سفر استانی رئیس‌جمهوری را داریم و به همین دلیل جلسه بعدی برای بررسی بودجه از شنبه صبح (۲۶ آذر) و احتمالا در سه نوبت از سرگرفته می‌شود.

بی اطلاعی وزیر ارتباطات از پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام، اظهار کرد: من اطلاعی ندارم و این موضوع را از نماینده‌ای که مطرح کرده است، سوال کنید. چیزی به ما واصل نشده است.

وی ادامه داد:‌ آنچه از سوی یک نماینده مجلس درباره پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام مطرح شد، حدس و گمان است.

۶۰ درصد ظرفیت‌ سدهای کشور خالی است

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو اعلام کرد که ۶۰ درصد ظرفیت‌ سدهای کشور خالی است، اظهار کرد: امیدواریم بارش‌های خوبی داشته باشیم تا بتوانیم حجم سدها را پر کنیم، اما طبیعتاً با این میزان موجودی، نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا