آلمان لفاظی صربستان درباره کوزوو را “غیر قابل قبول” خواند

وزیر خارجه آلمان گفت، لفاظی صربستان درخصوص مسئله کوزوو “غیر قابل قبول” است و به تنش‌های اطراف کوزوو دامن می‌زند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در توییترش نوشت: «کوزوو با به تعویق انداختن انتخابات محلی، تنش‌ها را کاهش داد اما لفاظی اخیر صربستان برعکس این کار را انجام داد. پیشنهاد ارسال نیروهای صربستانی به کوزوو کاملا غیر قابل قبول است. من از مذاکرات تحت رهبری اتحادیه اروپا حمایت می‌کنم.»
پیش از این، پلیس کوزوو، یک افسر پلیس سابق صرب را در ایست بازرسی در مرز بین کوزوو و صربستان بازداشت کرد. در پاسخ، افراد صربستانی در بزرگراهی نزدیک این ایست بازرسی موانعی را ایجاد کردند و اعتراض خود را به این دستگیری نشان دادند.
در تاریخ ۱۰ دسامبر، «ویوسا عثمانی» رئیس جمهوری کوزوو اعلام کرد، انتخابات محلی که قرار بود در ماه جاری میلادی در مناطقی با جمعیت اکثرا صرب برگزار شود، تا آوریل سال آتی میلادی به تعویق می‌افتد.
در همان روز، «الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهوری صربستان هم گفت که بلگراد از صلحبان‌های ناتو می‌خواهد تا اجازه دهند نیروهای ارتش و پلیس صربستان در کوزوو مستقر شوند، با این حال او گفت که فکر نمی‌کند این خواسته تایید شود. وی طی یک کنفرانس خبری در بلگراد اظهار کرد که این خواسته را طی نامه‌ای به اطلاع فرمانده نیروهای ناتو در کوزوو موسوم به “کی‌فور” (KFOR) می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا