معاون زلنسکی: آمریکا تا پایان سال پدافندهای هوایی بیشتری ارسال می‌کند

رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد، دولت آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری برای کی‌یف تامین خواهد کرد.

به گزارش نخ نیوز، آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: شرکای ما دقیقا می‌دانند که ما برای امروز، برای هفته آینده و برای ماه بعد چه چیزهایی لازم داریم. اما با این حال، همچنان مسائلی وجود دارند که درباره آنها مشغول رایزنی هستیم چرا که معتقدیم در نهایت حل و فصل این مسائل ضروری است. منظورم مسائلی درباره تانک‌ها، موشک‌های دوربرد، جنگنده‌ها و بدون شک سامانه‌های دفاع هوایی است. به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری از سوی آمریکا برای کی‌یف ارسال می‌شود.
روزنامه فایننشیال تایمز همچنین به نقل از یکی از مقامات دفاعی ارشد آمریکا گفت، واشنگتن احتمالا به زودی انواع قابلیت‌های دفاع هوایی را برای اوکراین ارسال می‌کند.
وی افزود: این محموله احتمالا ترکیبی از قابلیت‌های دفاع هوایی خواهد بود که می‌توانیم بخشی از آنها را به زودی فراهم کنیم و سایر قابلیت‌ها را در ادامه این مسیر فراهم خواهیم کرد و واقعا در حال بررسی همه قابلیت‌های ممکن هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کردند که آمریکا در حال بررسی ارسال تمامی انواع سامانه‌های دفاع هوایی به کی‌یف است.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، کشورهای غربی انواع کمک‌های بشردوستانه، نظامی و مالی برای کی‌یف فراهم کرده‌اند. مسکو ضمن محکوم کردن این سیل ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی متحدان غربی، می‌گوید که این اقدام به تنش‌ها دامن می‌زند.
مسکو همچنین بارها به غرب علیه مشارکت بیشتر در این درگیری هشدار داده، در حالی که اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو تاکید دارند که به‌رغم آموزش سربازان اوکراینی، اعزام مربی و سخت‌افزار نظامی به اوکراین و تامین اطلاعات، بخشی از این درگیری‌ها نیستند.   

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x