گسترش همکاری‌های فنی کامرون با سازمان استاندارد ایران به نفع قاره آفریقا خواهد بود

به گزارش نخ نیوز، هفدهمین نشست مجمع عمومی موسسه بین المللی اسمیک با حضور۴۳ عضو، صبح روز سه شنبه (اول آذر) با دستور کار گزارش مالی اسمیک، تصویب کمک های الزامی سالیانه کشورهای عضو به بودجه ۲۰۲۳ SMIIC، خروجی‌های فعالیت‌های شورا توسط روسای شورا/کمیته‌ها و سایر موارد اولویت دار آغاز به کار کرد.

اسمیک، تنها موسسه بین المللی مورد قبول ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) درباره تدوین استانداردهای مرتبط با موضوعات حلال و ایجاد زیر ساخت کیفی حلال کشورهای اسلامی است و سایر فعالیت‌های این موسسه نیز با هدف ارتقای توان فنی و تسهیل تجارت اعضا، دنبال می‌شود.

سازمان ملی استاندارد ایران نیز پس از تصویب قانون عضویت ایران در اسمیک توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴، به‌طور رسمی در همه ارکان و فعالیت‌های این موسسه عضو بوده و فعالانه مشارکت داشته است.

به سازمان ملی استاندارد ایران، «مهدی اسلام‌پناه» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با آقای «بوتو» رئیس هیات کامرون که ریاست کمیته راهبردی اسمیک را نیز به عهده دارد دیدار و مذاکره کرد.

در این دیدار نماینده نخست وزیر کامرون نیز حضور داشت. کامرون نقطه تماس کشورهای آفریقایی با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در حوزه استانداردسازی است.

هیات کامرونی درخواست تکمیل آزمایشگاه مرجع کامرون در حوزه حلال را داشت که در این زمینه رییس سازمان ملی استاندارد ایران قول مساعدت داد.

هیات کامرونی همچنین خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی حلال از سوی ایران شد که قرار شد مورد بررسی قرار گیرد.

در این دیدار مقرر شد، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری توسط INSO برای نهایی‌سازی و امضا برای طرف کامرونی ارسال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا