اهمیت راهبردی موشک “هایپرسونیک” از نگاه المیادین

یک شبکه لبنانی در گزارشی به قدرت موشکی ایران و ابعاد راهبردی آن در سطح منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش نخ نیوز، شبکه لبنانی المیادین در گزارشی در مورد پیشرفت برنامه موشکی ایران نوشت که علیرغم تلاش‌های دشمن برای سلب توان دفاعی ایران، تهران با رونمایی از موشک فراصوت خود(هایپرسونیک) ضربه نهایی را همچون صاعقه زد؛ موشکی که تمام ویژگی‌های مربوط به موشک‌های ابرقدرت‌های دنیا را دارا است.
در این گزارش با اشاره به سختی‌هایی که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز از جمله جنگ هشت ساله با عراق و وضع تحریم‌های بین‌المللی داشته است، آمده است که ایران به مسیر خود در پیشرفت تسلیحاتی و نظامی ادامه داده است.
در بخشی از این گزارش آمده است که ایران ضمن سازش با شرایط سخت به وجود آمده به ساخت سلاح و تقویت قدرت نظامی خود ادامه داد زیرا این امر را برای مقابله با استراتژی غربی‌ها به ویژه آمریکا که انقلاب را هدف قرار داده اند ضروری دانست، بنابراین ایران به قدرت موشکی و پهپادی دست یافت و دنیا شاهد قدرت این کشور در رزمایش های آزمایشی و برخی نبردها بود تا جایی که ایران به یک قدرت نظامی در جهان تبدیل شد و دشمنان منطقه‌ای و غربی به هیچ وجه توان هضم این مساله را نداشتند.
در این گزارش با اشاره به اینکه سرعت موشک ایرانی بیش از سرعت صوت است تاکید شده است که این موشک از ویژگی‌های اصلی موشک‌های پیشرفته در رقابت‌های تسلیحاتی که سرعت و دقت است، برخوردار است و از دیگر مزایای موشک فراصوت ایران این است که دارویی مؤثر برای خنثی کردن سامانه‌های پدافند هوایی دشمن و یا فلج کردن آن‌ها خواهد بود.
در ادامه گزارش شبکه المیادین آمده است که علاوه بر اهمیت موثر در نبردها، این موشک‌ها یک بعد راهبردی دور نیز دارند و آن مقابله منطقه‌ای با رژیم صهیونیستی و همچنین علیه پایگاه‌های آمریکایی در زمانی که بخواهند اقدامی خصمانه علیه ایران انجام دهند.
این شبکه درخصوص اهمیت راهبردی موشک هایپرسونیک نوشته است که رونمایی از این موشک همزمان با تعیین بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی انجام شد و این مساله پیامی برای وی به همراه دارد زیرا دشمن تاریخی ایران و محور مقاومت است.
این مساله یک پیام هشداردهنده و تهدید آمیز برای نتانیاهو است مبنی بر اینکه ایران توان پاسخگویی به هرگونه تجاوز صهیونیستی را دارد.
از دیگر اهمیت‌های راهبردی این موشک این است که ایران در جبهه مقابل آمریکا و هم پیمانان آن که روسیه و چین طرف های اصلی آن هستند قرار دارد و دستیابی به این موشک‌ها قدرت نظامی این جبهه را افزایش می‌دهد و یک عنصر اساسی در ایجاد تعادل در تحقق بازدارندگی بین‌المللی ایجاد می‌کند.
در این گزارش با اشاره به اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص پیامدهای عدم بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای آمده است که رونمایی از این موشک هشداری جدی در این خصوص است.
در پایان این گزارش آمده است که گروسی زمانی خواستار بازگشت سریع به توافق شد که متوجه قدرت ایران در دستیابی به سلاح غیر متعارف درصورت تمایل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا