دیدار روسای جمهوری آمریکا و مصر در حاشیه کنفرانس تغییراتآب‌وهوایی

رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل موسوم به COP27 با رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در حاشیه این کنفرانس در شهر شرم الشیخ از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا استقبال کرده و بر عمق روابط استراتژیک با ایالات متحده تاکید کرد.
وی در جریان استقبال از بایدن افزود: روابط مصر و آمریکا در همه مسائل مربوط به مسائل منطقه مبتنی بر تفاهم متقابل است و رویکردها نیز یکسان است. موضوع حقوق بشر ویژه است و ما همیشه در مصر رویکردی جامع داریم.
السیسی با اشاره به اینکه دیدارش با جو بایدن فرصتی برای گفت وگو درباره روابط راهبردی دو کشور است، گفت: گفت‌وگو با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز فرصتی فوق‌العاده بود که طی آن موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس جمهور مصر گفت که دولتش راهبردی برای حقوق بشر در این کشور و همچنین طرح گفتگوی ملی را در ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز کرد.
السیسی افزود: من بر روابط راهبردی قوی میان مصر و ایالات متحده تاکید می‌کنم که طی ۴۰ سال گذشته تغییری نکرده است.
بایدن نیز در این دیدار به تمجید از مصر پرداخت و گفت: مصر مادر دنیا و شایسته‌ترین مکان برای برگزاری نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP27 است. امیدوارم این سفر موجب شود روابط آمریکا و مصر قوی‌تر از گذشته شود.
وی از مقامات مصر بابت میانجیگری و تلاش برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه قدردانی کرد و در ادامه پیرامون جنگ روسیه و اوکراین گفت: مصر در مورد جنگ در اوکراین صحبت کرد و میانجی اصلی در غزه بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x