اعزام ۹۵ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی برف‌روب به مناطق شمالی پایتخت

به گزارش روز چهارشنبه نخ نیوز از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، محمدمهدی عزیزی با اشاره به برودت هوا در پایتخت و احتمال بارش برف و با تاکید بر  ابلاغ دستورالعمل زمستانه از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بدین منظور سازمان مدیریت پسماند شب گذشته نسبت به تخصیص ادوات، تجهیزات و ماشین‌آلات مکانیزه برف روبی اقدام و در مرحله اول بیش از ۴۰ درصد از تجهیزات تخصصی این سازمان را به پهنه شمالی شهر که بیشتر مستعد بارش برف هستند، اعزام کرد.  

وی در توضیح تجهیزات ارسال شده، بیان کرد: شب گذشته ۳۰ دستگاه ماشین ویژه برف‌روبی و بازگشایی معابر به منطقه یک، ۱۵ دستگاه به منطقه ۲، ۱۵ دستگاه به منطقه ۳، ۱۵ دستگاه به منطقه ۴ و ۱۵ دستگاه به منطقه ۵ ارسال شد. ضمن اینکه، ۵ دستگاه ماشین‌آلات در سایت پشتیبانی (شمال شرقی) سازمان مدیریت پسماند واقع در مجتمع پردازش آبعلی مستقر شده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به انواع مختلف ماشین‌آلات اعزامی گفت: این دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شامل کامیون نمک‌پاش بزرگراهی مجهز به تیغه برف‌روب، کامیونت نمک‌پاش مجهز به تیغه برف‌روب، خودروهای نمک‌پاش مینی‌پک ویژه معابر نوع ۲ و خطوط BRT، کامیون کمپرسی تیغه‌دار و انواع کامیون‌های مجهز به کاربری محلول‌پاش (CMA) است.

عزیزی در پایان عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی ارسال ماشین‌آلات و با توجه به اینکه هنوز وارد زمان پیک بارش برف نشده‌ایم باید ۳۰ درصد از تعداد ۳۰۸ دستگاه ماشین‌آلات برفروب سازمان مدیریت پسماند را در اختیار مناطق شمالی و برفگیر پایتخت قرار می‌دادیم اما شب گذشته و امشب(مرحله دوم) حدود ۷۰ درصد از ظرفیت نیازسنجی شده این ۵ منطقه را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. در مرحله بعدی ماشین‌آلات تخصصی را به سایر پهنه‌ها و مناطق نیز اعزام خواهیم کرد و تجهیزات مذکور تا پایدار شدن وضعیت جوی در مناطق مختلف مستقر خواهند بود و در صورت نیاز تعداد آن ها افزایش خواهدیافت.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x