رئیس‌جمهور سومالی: دست‌کم ۱۰۰ تن در دو بمب‌گذاری موگادیشو کشته شدند

رئیس جمهوری سومالی امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در دو بمب‌گذاری خودرو که روز شنبه در مقابل وزارت آموزش در موگادیشو صورت گرفت، دست‌کم ۱۰۰ تن کشته و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، حسن شیخ محمود، رئیس جمهوری سومالی پس از بازدید از محل انفجار گفت: مردم ما که قتل‌عام شدند شامل مادرانی  بودند که فرزندانشان در آغوششان بودند، پدرانی که بیمار بودند، دانش‌آموزانی که به مدارس فرستاده شده بودند، و تجار و کسبه‌ای که برای تامین مایحتاج خانواده هایشان تقلا می‌کردند.  
اگرچه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما رئیس جمهور سومالی گروه تروریستی الشباب را مقصر این حمله دانست. الشباب معمولا از برعهده گرفتن مسئولیت حملاتی که منجر به تلفات گسترده در بین مردم می‌شود، اجتناب می‌کند.
نخستین انفجار در حوالی وزارت آموزش نزدیک به یک تقاطع شلوغ در موگادیشو صورت گرفت. دومین انفجار هنگامی رخ داد که آمبولانس‌ها رسیده بودند و مردم برای کمک به قربانیان جمع شده بودند.
این حمله درست در همان مکانی که بزرگ‌ترین انفجار سومالی در همین ماه در سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داده بود، صورت گرفت؛ حمله‌ای که در آن بیش از ۵۰۰ کشته شدند. در آن حمله یک کامیون بمب‌گذاری شده در مقابل هتلی منفجر شد که هم ردیف با ادارات دولتی و رستوران‌ها بود.
حسن شیخ محمود گفت: ممکن است تعداد قربانبان این دو بمب‌گذاری افزایش یابد.
وی به دولت دستور داد تا کمک‌های پزشکی فوری برای زخمی‌شدگان فراهم کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x