شولتس: گزارش‌هایی درباره تهدید پوتین نادرست هستند

صدراعظم آلمان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهوری روسیه به تشدید درگیری با اوکراین تهدید کرده است، رد کرد.

به گزارش نخ نیوز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه در جریان گفت‌وگویی با روزنامه دی ولت در رابطه با این مساله گفت که رسانه‌ها در تفسیرشان از گزارش‌های رسمی از برلین در مورد رایزنی‌هایش با روسیه بسیار غیر متراکم و بی‌پایه و اساس بوده‌اند.
صدراعظم آلمان گفت: به دلایل خوب، من در مورد مذاکراتی که با رئیس‌جمهوری روسیه دارم، صحبت نمی‌کنم. اما چیزی که می‌توانم بگویم این است گزارش‌هایی که در مورد این تهدیدات ادعایی در طول این مذاکرات خواندم، نادرست هستند.
رهبران روسیه و آلمان آخرین بار در اواسط سپتامبر تلفنی صحبت کردند. به گفته برلین، شولتس در گفت‌وگوی ۹۰ دقیقه‌ای خود از پوتین خواست تا راه‌حلی دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین براساس آتش‌بس و خروج کامل نیروهای روسیه پیدا کند. او همچنین “تاکید کرد که هرگونه گام دیگر روسیه در راستای الحاق اراضی بدون پاسخ نخواهد ماند و تحت هیچ شرایطی به رسمیت شناخته نخواهد شد.”
به گفته کرملین، پوتین هم به شولتس درباره “گلوله‌باران بی‌وقفه شهرهای منطقه دونباس توسط اوکراین که منجر به کشته شدن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها شده بود” گفت. رهبر روسیه این اقدام را “نقض فاحش قوانین بشردوستانه” توسط کی‌یف خواند.
چند هفته پس از رایزنی تلفنی پوتین و شولتس، رفراندوم‌هایی از طرف روسیه در خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و لوهانسک برگزار شد و نهایتا در اوایل اکتبر، روسیه این اراضی را ضمیمه رسمی خاک این کشور اعلام کرد.
شولتس پیشتر هم به نشریه دویچلندفونک گفت که لحن گفت‌وگوی او با پوتین “همواره دوستانه است، حتی اگر ما دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در موضوعی داشته باشیم.” صدراعظم آلمان گفت: فکر می‌کنم اینکه ما مکالمه داشته باشیم، مهم است. اما نباید این توهم وجود داشته باشد که این تماس‌ها به نتایج فوری می‌رسند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x