تایوان: در صورت حمله چین، شی جینپینگ گناهکار شناخته می‌شود

یکی از مقامات ارشد امنیتی تایوان امروز (پنجشنبه) مدعی شد، اگر رئیس جمهور چین به این جزیره حمله کند، نه تنها پیروز نمی‌شود بلکه در بین تمامی مردم چین به عنوان یک “گناهکار” شناخته می‌شود.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ظرف دو سال گذشته چین “فشار نظامی و سیاسی” خود را علیه تایوان – جزیره‌ای که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند – افزایش داده است.
چن مینگ-تونگ، مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان در حاشیه جلسه پارلمان نزد خبرنگاران مدعی شد: «اگر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به تایوان حمله کند، با فاجعه‌ای مواجه خواهد شد. احتمال هیچ پیروزی برای او در رابطه با استفاده از زور جهت حمله به تایوان وجود ندارد زیرا در این صورت چین با تحریم‌های بین‌المللی و انزوای دیپلماتیک مواجه می‌شود.»
وی در ادامه افزود: در چنین موقعیتی، شی جینپینگ به اصطلاح جوانسازی مردم چین را از دست خواهد داد و برای مردم چین به یک گناهکار تبدیل خواهد شد.
این مقام امنیتی تایوان خاطرنشان کرد: بسیار واضح است که دو طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند و به طور جداگانه پیشرفت کنند و چنین راهی، شادی و رفاه را برای مردم ایجاد خواهد کرد.
تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان بارها پیشنهاد از سرگیری مذاکرات با چین را بر اساس اصول برابر و احترام متقابل داده است، اما پکن این پیشنهادها را رد کرده و اصرار دارد که وی ابتدا باید بپذیرد که تایوان بخشی از چین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا