شرایط دریافت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد

حمیدرضا علی اکبری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی نخ نیوز درباره شرایط دریافت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد افزود: تسهیلات اشتغال عمدتا به مددجویان تحت پوشش، خانواده این گروه و نیز دهک‌های پایین جامعه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: متقاضیان برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی به عنوان مددجوی تحت پوشش از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌های متقاضیان در «سامانه سها» به نشانی soha.emdad.ir  بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

علی اکبری اظهارداشت: اصل اول برای عضویت در این کمیته و بهره‌مندی از خدمات اجتماعی و اقتصادی مددجویان، اثبات «نیازمندی» است. زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، سالمندان و از کارافتدگان (در صورت اثبات نیازمندی) عمدتا تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند همچنین جوانان باتوجه به توانایی جسمی برای فعالیت در ایجاد اشتغال (از طریق آموزش و پرداخت وام‌های اولیه) حمایت خواهند شد.

شرایط دریافت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد

وی اضافه کرد: برای دریافت برخی از خدمات مانند جهیزیه نیز متقاضیان تحت پوشش باید به صورت حضوری اقدام کرده و با مراجعه به نزدیکترین دفتر کمیته امداد از طریق مددکار خود، تسهیلات نام‌برده را دریافت کنند.

نحوه دریافت وام درمان

علی اکبری خاطرنشان کرد: برخی از حمایت‌ها هم که در قالب وام‌های متعدد به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود، مستلزم تایید دفاتر کمیته امداد است. به عنوان مثال، به منظور دریافت «وام درمان» ابتدا باید بیماری توسط مددکار تایید شود؛ سپس با مراجعه به سامانه سها به صورت غیرحضوری درخواست فرانشیز درمان به ثبت برسد.

به گزارش نخ نیوز، کمیته امداد امام خمینی ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا