زائران پیش از عزیمت به مشهد محل اسکان خود را تدارک ببینند

نخ نیوز/خراسان رضوی وزیر کشور گفت: زائران مشهدالرضا پیش از سفر به این شهر در دهه آخر صفر تا حد ممکن محل اسکان خود را تدارک ببینند چون پیش‌بینی می‌شود حضور مردم در دهه آخر صفر گسترده باشد؛ هر چند امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها کمبود جدی نداشته باشیم.

احمد وحیدی امروز، ۲۸ شهریور، در جلسه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران رضوی در دهه آخر صفر در مشهد اظهار کرد: از ظرفیت استان‌های مختلف برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تغذیه و تسهیلات اسکان زائران رضوی در دهه آخر صفر در مشهد استفاده خواهد شد. در همین راستا تمهیدات خیلی خوبی اندیشیده و نیازمندی‌ها ارزیابی و بخش زیادی از آن تامین شده است. کمبودها باید در روزهای آینده تامین شود و با کمک و پیگیری تمام دستگاه‌ها که مشتاقانه در حال خدمت هستند امیدواریم مشکل مهمی نداشته نباشیم.
برای میزبانی از زائران نیاز به استفاده از امکانات سایر استان‌ها داریم
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد: در تمام عرصه‌ها اصل با حضور مردم است و ما نیز زمینه را برای حضور مردم فراهم می‌کنیم. بر همین اساس یاری مجاوران در رفع مشکلات احتمالی زائران موثر است. در آستانه دهه آخر ماه صفر در حال برنامه‌ریزی گسترده در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای زائران هستیم.
وی بیان کرد: در چند ماه اخیر در تلاش برای فراهم کردن و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران و عزاداران دهه آخر ماه صفر هستیم. با توجه به پیش‌بینی تعداد زائران لازم است تا از امکانات سایر استان‌ها نیز استفاده شود.
نظری گفت: قرارگاه استانی دهه آخر ماه صفر در مشهد از چند ماه قبل تشکیل شده تا بتوانیم با سیاست‌گذاری و رویکردسازی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌ها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این راستا از ظرفیت بسیج اصناف استفاده می‌شود. نظارت‌ها از اجحاف در حق زائران جلوگیری می‌کند. در چند مورد تخلف صنفی مبالغ اضافی که از زائران گرفته شده بود به آن‌ها بازگردانده شد و با متخلفان برخورد شده است.
خدمت‌رسانی به زائران نیازمند عزم ملی است
مالک رحمتی، قائم مقام آستان قدس رضوی، عنوان کرد: حضور میلیونی زائران دهه آخر صفر و خدمت‌رسانی به عزاداران نیازمند حمایت ملی است.
وی با بیان اینکه تامین اقلام اساسی و نیاز این جمعیت انبوه بسیار مهم است، افزود: خدمت‌رسانی مناسب مستلزم هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌ها و حمایت دولت است که امیدواریم بتوانیم به خوبی خدمت‌رسانی کنیم.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر و نیاز به اسکان زائران، ساختمان‌های اداری موظف به اسکان زائران شدند.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با بیان اینکه شهرداری در نوروز امسال ظرفیت اسکان ۱۹ هزار نفر را داشت، افزود: شهرداری مشهد اکنون ۷۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد کرده است. پویش هم‌محله‌ای امام رضا(ع) نیز در ۱۳ منطقه و ۱۷۰ محله شهر مشهد در حال اجراست که طی آن شهروندان منازل یا یک اتاق واحد مسکونی خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند. رویکرد میزبانی در گذشته این شهر مردمی و بر اساس موقوفات، هیات‌های مذهبی بود و اکنون نیز همین‌گونه است که ارتباط زائر و مجاور را ارزشمند می‌کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x