میزان رضایت از عملکرد بایدن اندکی افزایش یافت

پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که میزان رضایت از جو بایدن به ۴۵ درصد رسیده است و این بار دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان برابر شدند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز مرتبط با کنگره ایالات متحده نشان داد که به طور کلی هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان ۴۶ درصد رای مثبت کسب کردند؛ رقمی که بیانگر شتاب احتمالی دموکرات‌ها پس از آنکه در نظرسنجی مشابهی در ماه اوت ۲ درصد – در حد خطا – عقب بودند، است.
براساس این نظرسنجی، میزان رضایت از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به ۴۵ درصد رسیده و در مقایسه با نظرسنجی ماه اوت ۳ درصد افزایش داشته و همچنین این رقم از ماه اکتبر بالاترین رقمی است که این رئیس‌جمهوری دریافت کرده است. در حالی که میزان رضایت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به ۳۴ درصد سقوط کرد و پایین‌ترین رقمی است که او از زمان ترک مقامش کسب کرد.
جمهوری‌خواهان همیشه برتری بالایی را در حوزه اقتصاد، جنایت و امنیت مرزی دریافت کردند، در حالی که دموکرات‌ها در زمینه سقط جنین و مراقبت‌های بهداشتی امتیازات بالایی را دریافت کردند. این نظرسنجی نشان داد که ۶۱ درصد از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده درخصوص لغو حق سقط جنین ناراضی هستند و در مقابل ۳۷ درصد از این تصمیم حمایت می‌کنند.
بیل مک‌اینترف، یک ناظر انتخاباتی جمهوری‌خواه گفت: «کارزاری درخصوص اقتصاد، هزینه‌های زندگی، جنایت و امنیت مرزی وجود دارد که جمهوری‌خواهان در آن پیروز می‌شوند. اما کارزار دیگری درخصوص سقط جنین، دموکراسی و تغییرات اقلیمی وجود دارد که دموکرات‌ها در آن پیروز می‌شوند.»
نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز با درصد خطای ۳.۱ درصد از تاریخ ۹ الی ۱۳ سپتامبر به همراه ۱۰۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا