سند مالکیت ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان صادر شد

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، محمدتقی رضاییان روز یکشنبه در حاشیه واگذاری ۲۵ جلد سند مالکیت اراضی کشاورزی روستای “ابوذر سه” از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس به خبرنگاران بیان داشت: با همراهی سازمان جهادکشاورزی برای تمامی ۶۸۳ هزار هکتار اراضی زراعی استان سند کاداستر صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: قانون حدنگاری اراضی زراعی و باغی در راستای قانون ششم توسعه کشور و براساس تفاهم نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی که در سال ۹۹ امضا شد، درحال اجرا است.

رضاییان، تثبیت مالکیت اراضی، مشخص شدن حدود اربعه زمین و کاهش دعاوی قضایی درخصوص اختلافات کشاورزان، افزایش ضریب خرید و فروش اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از جعل اسناد و تجاوزات ملکی، افزایش ارزش معاملاتی اراضی دارای سند و ایجاد درآمد ناشی از پرداخت عوارض انتقال اسناد برای دولت را از مهمترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی زراعی و باغی برشمرد.

سند مالکیت ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان صادر شد

وی با تاکید برضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جهادکشاورزی و همراهی کشاورزان برای اجرای کامل قانون حدنگاری (کاداستر) در گلستان، گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک در ۱۴ شهرستان‌ استان برای صدور سند مالکیت آمادگی کامل دارند.

رضاییان ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی و مردم تا ۲ سال آینده برای تمامی اراضی کشاورزی گلستان سند مالکیت حدنگاری صادر شود.

وی درخصوص صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی گلستان نیز گفت: درسال گذشته سهیمه ابلاغی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صدور ۲ هزار و ۶۰۰ فقره سند بود که موفق شدیم سه هزار و ۶۰۰ فقره صادر کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان افزود: درصورت همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و شوراها و دهیاران روستاهای استان، این اداره کل آمادگی دارد برای تمامی واحدهای مسکونی سند مالکیت حدنگاری تک برگ صادر کند.

به گزارش نخ نیوز، در این مراسم که فرماندار ویژه و برخی مدیران گنبدکاووس به همراه مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان حضور داشتند، ۲۵ فقره سند مالکیت حدنگاری یا کاداستر به صاحبان این اراضی تحویل شد.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت و حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x