خدمات هلال‌احمر در عراق با توجه به ازدحام زائران اربعین در حال گسترش است

به گزارش نخ نیوز از جمعیت هلال احمر، پیر حسین کولیوند افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی که از قبل انجام داده بود از ششم شهریور سال جاری همه تجهیزات و لجستیک خود اعم از آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها و خودروهای نجات را به عراق اعزام و در آنجا مستقر کرده است.

فعالیت ۳۹ مرکز درمانی هلال احمر ایران در عراق

وی درباره خدمات درمانی ارائه شده در عراق گفت: ۳۹ مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عراق فعال است و بالغ بر ۳۰۰ تُن دارو و تجهیزات پزشکی برای توزیع در این مراکز به عراق ارسال شده است.

بالغ بر ۳۰۰ تُن دارو و تجهیزات پزشکی برای توزیع در مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عراق ارسال شده است

کولیوند با اشاره به استقرار کادر درمان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عراق و مراجعه بالای مردم برای دریافت خدمات درمانی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با همه توان در تلاش است تا به زائران اربعین حسینی خدمات شایسته ارائه دهد و به همین منظور برای رفع مشکلات و نواقص احتمالی به صورت شبانه روزی در حال بازدید از مراکز درمانی ثابت و سیار مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به صورت هوایی به عراق اعزام شوند اما به علت ایجاد مشکل در تهیه بلیط هواپیما، حدود ۹۰ درصد از نیروهای جمعیت هلال احمر به صورت زمینی به عراق اعزام شدند که طبعاً این امر در روزهای ابتدایی شروع فعالیت، باعث ایجاد خستگی در نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شده است.

 بیمارستان امام علی (ع)، پلی کلینیک هتل نباء، درمانگاه هتل ام القرا، درمانگاه صحن حضرت زهرا(س)، درمانگاه پارکینگ طبقاتی نجف و حدود ۵۰ موکب درمانی مردمی که از جمعیت هلال احمر دارو تهیه کرده اند در سطح شهر نجف اشرف مستقر هستند همچنین از شهر نجف تا شهر کربلا دو بیمارستان بین راهی و تقریبا هر صد عمود یک کلینیک هلال احمر آماده خدمت رسانی به زائران است.

وی افزود: به علاوه در شهرهای کاظمین و سامرا تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر مستقر شده‌اند و در کربلای معلی نیز دو بیمارستان الحسین (ع) و ابو مهدی المهندس و چهار درمانگاه دیگر به صورت شبانه روزی فعال هستند.

کولیوند خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در کشور عراق، روز به روز در حال گسترش فعالیت‌های امدادی است و روزانه ۱۲۰۰ نفر نجاتگر و امدادگر و ۲۸۰۰ نفر کادر درمان تا آخرین روزی که زائران در خاک عراق هستند در راستای تأمین نیاز های بهداشتی و درمانی آنها مشتاقانه می‌کوشند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x