توجیه ارتش آمریکا برای حفظ نیروها و تسلیحاتش در ژاپن

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا به توجیه برنامه ارتش کشورش برای حفظ کردن نیروها و تسلیحاتش در ژاپن پرداخت و آن را عامل “بازدارنده” خواند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از پایگاه راشا تودی، فرمانده یگان اقیانوسیه نیروی زمینی ارتش آمریکا گفت، حضور نظامی آمریکا به “بازدارندگی در مقابل رفتارهای بد” از جانب دیگران کمک می‌کند.
ژنرال چارلز فلن، فرمانده واحد اقیانوسیه ارتش آمریکا به رویترز گفت، برخی تسلیحات سنگینی که آمریکا به منظور اجرای یک رزمایش مشترک به ژاپن آورده تا چند وقت در آنجا باقی خواهند ماند.
به گزارش رویترز، فلن اظهار کرد: این فرصتی است تا توانمندی‌های خودمان را آماده نگه داریم.
فلن روز پنجشنبه به جزیره “آمامی اوشیما” رفته تا از یک پایگاه نظامی مورد استفاده نیروی زمینی ارتش ژاپن که نام رسمی آن “نیروی دفاع شخصی زمینی ژاپن” است، بازدید کند. این پایگاه در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد و در لبه حوزه پرمناقشه دریای چین جنوبی و در فاصله حدودا ۸۵۰ کیلومتری از تایوان، کانون تنش‌های اخیر بین آمریکا و چین واقع است.
این ژنرال آمریکایی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژنرال یوشیهیده یوشیدا، رئیس ستاد کل نیروی دفاع شخصی زمینی ژاپن مدعی شد، حضور نظامی آمریکا در ژاپن به “بازداشتن رفتار بد” کشورهای دیگر کمک می‌کند.
او اضافه کرد، محل قرار گیری این جزیره (آمامی اوشیما) برای مقابله با چین به لحاظ استراتژیک مهم است. این مقام آمریکایی همچنین با هلیکوپتر از تاسیسات نظامی واقع در این جزیره بازرسی کرده و از موشک‌های ضد کشتی “تایپ ۱۲” ژاپن بازدید کرد.
به نوشته رویترز، تجهیزات ارتش آمریکا چند وقت پیش با هدف شرکت در مانور نظامی سالانه “سپر خاور” وارد جزیره آمامی اوشیما شدند. این رزمایش که به مدت یک هفته برگزار شد، در تاریخ سوم سپتامبر به پایان رسید.
فلن خاطر نشان کرد، این ادوات نظامی برای شرکت در رزمایش بعدی در آنجا باقی می‌مانند و اضافه کرد دو مورد رزمایش مشترک دیگر آمریکا-ژاپن نیز برای سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند. 
رویترز نوشت، یکی از تسلیحاتی که آمریکا قصد حفظشان در این جزیره را دارد سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت “هیمارس” است؛ سامانه‌ای که همچنین می‌تواند موشک‌های بالستیک تاکتیکی هم شلیک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا