رایزنی صدراعظم آلمان با رهبران اوکراین و انگلیس

سخنگوی دولت آلمان گفت، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری اوکراین در تماسی تلفنی درباره وضعیت نظامی، انسانی و اقتصادی در اوکراین جنگ‌زده گفت‌وگو کردند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دولت آلمان گفت که این رهبران روز چهارشنبه همچنین در مورد احتمالات حمایت ملموس بیشتر، از جمله بازسازی، تبادل‌نظر کردند.
همچنین اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تاکید کرد که حمایت کشورش از اوکراین در عرصه نظامی، سیاسی، مالی و کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد یافت. شولتس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین روی ایمنی و حفاظت از تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا و اهمیت گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تدابیر پیشنهادی آن توافق داشتند.
روسیه از چهارم مارس کنترل تاسیسات زاپوریژیا را به دست گرفته است، دقیقا دو هفته پس از آغاز حمله به اوکراین. با این حال کارکنان اوکراینی در این تاسیسات مشغول به کار هستند.
دولت آلمان گفت که دو رهبر درباره حمایت از اوکراین، از جمله برنامه‌های شولتس برای کنفرانس بین‌المللی کمک‌های مالی که در برلین برای بازسازی این کشور جنگ‌زده برگزار می‌شود، گفتگو کردند.
از سوی دیگر اولاف شولتس با لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس تلفنی در خصوص چالش‌های انرژی به دلیل جنگ در اوکراین گفت‌وگو کرد. براساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس، این مقامات درباره چالش‌های انرژی پیش روی انگلیس و شرکای اروپایی آن که “در نتیجه جنگ غیرقانونی ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) است”، صحبت کردند.  
در ادامه این بیانیه آمده است: این دو مقام در مورد اهمیت انعطاف‌پذیری و استقلال انرژی توافق کردند و تراس بر اهمیت حفاظت از کشورهایی که توسط باج‌گیری اقتصادی روسیه آسیب‌پذیر شده‌اند، تاکید کرد.
لیز تراس که رسما از روز سه‌شنبه کار خود را آغاز کرد، همچنین برای گسترش همکاری دفاعی با آلمان ابراز تمایل کرد. تراس در این گفت‌وگو با اشاره به پروتکل ایرلند شمالی خاطرنشان کرد که “اولویت او حفاظت از صلح و ثبات در ایرلند شمالی و حفظ توافق بلفاست (جمعه نیک) است.”
در این بیانیه آمده است: او بر اهمیت یافتن راه‌حلی برای مشکلات اساسی در مورد متن پروتکل حال حاضر تاکید کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x