اعدام برای دو متهم به افساد فی الارض/رونمایی از شناور گشتی سپاه/کشت فراسرزمینی در دستورکار

رونمایی از شناور گشتی-رزمی شهید سلیمانی/ دیدار احمد مسعود با هیات طالبان/ مذاکرات احیای برجام/ اعدام برای «زهرا صدیقی» و «الهام چوبدار»/ اربعین ۱۴۰۱ و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی نخ نیوز بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش نخ نیوز، توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروزش به سوالات خبرنگاران درباره روند مذاکرات احیای برجام در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
ناصر کنعانی دربخشی از این نشست در واکنش به برخی از  اظهارنظرات مبنی براین که ممکن است، ادامه مذاکرات رفع تحریم ها  با تعویق روبرو شود، تصریح کرد: آن چه در ارتباط با مسئولیت ایران در روند مذاکره بود، این است که ما  مسئولانه و به موقع عمل کردیم و پاسخ‌های داده شده  از سوی ایران سازنده است و چنانچه اراده سیاسی لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد ، نیاز به تاخیر در نشست بعدی برای جمع بندی مذاکرات نیست. اراده و تعامل سازنده می‌تواند ما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جمع بندی مذاکرات و توافق برساند .
وی با تاکید بر این که پاسخ ما  سازنده  و حرکتمان رو به جلو بود، خاطرنشان کرد: این  انتظار را داریم  که طرف مقابل هم  سازنده عمل کند.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا هم بار دیگر تصمیم بایدن برای احیای برجام را زیر سوال برد و با حضور در جمع هوادارانش در شهر ویلکس‌-بار پنسیلوانیا مدعی شد: ما الان کشوری هستیم که به ایران اجازه می‌دهد یک سلاح اتمی تولید کند. ایران خیلی مشتاق توافق با من بود! من می‌توانستم یک هفته بعد از [پیروزی در] انتخابات با ایران توافق کنم.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
امیدواری دوحه به احیای توافق هسته‌ای
روایت وال‌استریت ژورنال از تلاش صهیونیست‌ها برای ممانعت از احیای برجام
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و قطر در مورد مباحث کنسولی و مذاکرات رفع تحریم ها
ابراز نگرانی رییس رژیم اسراییل درباره احیای برجام
ایران هیچ وقت از نفت و گازش به عنوان اهرم فشار استفاده نکرده است
***
صدور حکم اعدام برای «زهرا صدیقی» و «الهام چوبدار» به اتهام افساد فی الارض از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حوزه فعالیت و اتهامات این افراد فریب و قاچاق زنان و دختران جوان به یکی از کشورهای منطقه با امید و آموزش، وعده اشتغال و سوء استفاده از آنها بوده که در مواردی، منجر به خودکشی چندین نفر از این دختران شده است.
در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی هم رییس جمهور از کشت فراسرزمینی به عنوان مساله‌ای که در دستور کار وزارت کشاورزی است، نام برد.
سید ابراهیم رییسی با تاکید بر اینکه مسأله کشت فراسرزمینی کار خوبی اس، افزود: کشت  قراردادی هم با قوت ادامه یابد. باید سود به کسب کشاورز برود و دلال ها و واسطه ها حق کشاورز را تصاحب نکنند . باید نظارت دقیق بر چرخه تولید تا مصرف انجام شود تا محصول کشاورز،  گران به دست مصرف کننده نرسد.
صبح امروز همچنین نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی (شناوری) نیروی دریایی سپاه برگزار شد و در این مراسم  شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی،شناور تندرو کلاس موشک انداز شهید روحی و شناور تندرو موشک انداز شهید دارا به تجهیزات سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم ضمن تشریح جزئیات فنی و قابلیت های شناور شهید سلیمانی، خاطر نشان کرد:‌ شناور شهید سلیمانی دارای بدنه شناسا گریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که می‌توان آن را بعنوان دستاورد ملی برای کشور دانست.
جزئیات دیدار احمد مسعود با هیات طالبان در تهران هم از دیگر اخبار پربازدید بود که رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در گفت‌وگویی با یک روزنامه هندی ایندین اکسپرس در این باره گفت: در جریان دیدارش با امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان در سال گذشته در ایران، سمتی در دولت طالبان به او پیشنهاد شده بود که آن را رد کرد.
اظهارات احمد مسعود در پی این مطرح می‌شود که در دی‌ماه سال ۱۴۰۰، ذبیح‌الله مجاهد، سخگوی طالبان در صفحه توییترش درباره سفر هیاتی از طالبان به تهران نوشت: اسماعیل خان[والی پیشین هرات] و احمد مسعود با هیاتی از امارت اسلامی در تهران دیدار کردند. طی این نشست، امارت اسلامی به آن‌ها اطمینان داد می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور بازگردند.
در جلسه شورای عالی قوه قضائیه هم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر ضرورت تحرک بیشتر حراست‌ها و بازرسی‌های درون سازمانی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در دستگاه‌های مختلف، اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل، جرم تلقی نمی‌شوند بلکه در زمره تخلفات اداری می‌گنجند، گفت که انتظار و توقع آن است که حراست‌ها در سازمان‌ها بیشتر فعال شوند.
همچنین همسر مصطفی تاج زاده یک روز پس از دیدار خود با رییس قوه قضاییه که به موضوع بازداشت همسرش اختصاص داشت، از ملاقات امروز خود با تاج زاده و آمادگی وی برای نوشتن لایحه دفاعیه خبر داد.
گزارش تاریخی نخ نیوز در چهل و یکمین سالروز ترور آیت‌الله علی قدوسی، دومین دادستان کل انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ که با عنوان “فرجام آیت‌الله و طلبه انگلیسی نخوان ” منتشر شده است از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.
خبرهای مرتبط با اربعین ۱۴۰۱ را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.
تازه ترین اخبار از سفر اربعین/ توصیه به زائران
آغاز ورود زائران از مرز باشماق به عراق/ تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰ زائر از این مرز
توصیه ستاد مرکزی اربعین برای سالخوردگان و افراد بیمار
تشکر سفیر ایران از کَرَم و سخاوت مردم عراق
برپایی موکب های وزارت دفاع در سه نقطه مرزی
مجلس بر قیمت بلیت وسایل حمل و نقل زائران اربعین نظارت می‌کند
آغاز ورود روزانه ۴۰۰۰ زائر ایرانی از اقلیم کردستان به کربلا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا