چین: آمریکا به حضور نظامی در سوریه پایان دهد

وزارت خارجه چین با اشاره به تأثیر اقدامات اجباری یکجانبه بر وخامت اوضاع انسانی در سوریه، بار دیگر خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از خاک سوریه شد و بر غیرقانونی بودن این نیروها و جنایات وحشیانه آنها تاکید کرد.

به گزارش ایسما، به نقل از سانا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اظهار کرد: مداخله مکرر آمریکا، به ویژه مداخله نظامی آن در سوریه، خسارات زیادی را برای غیرنظامیان و اقتصاد این کشور به همراه داشته و میلیون‌ها فرد را آواره کرده است.
وی گفت: آمریکا اقدامات اجباری اقتصادی شدیدی را علیه سوریه اعمال کرده است و این اقدام ملت این کشور را از برخورداری از نیازهای اولیه زندگی محروم کرده و مانع توسعه و بازسازی اقتصادی در این کشور شده است.
لیجیان افزود: نظامیان آمریکا امروز هم همچنان نفت، گاز طبیعی و سایر منابع سوریه و میادین نفتی آن را اشغال کرده‌اند و آنها همچنین بیش از ۸۰ درصد از تولید نفت این کشور را غارت کردند، ذخایر گندم را سوزاندند و بخشی را نیز به سرقت بردند.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که واشنگتن باید به حضور و عملیات نظامی غیرقانونی خود در سوریه پایان دهد، اقدامات یکجانبه را لغو کند و از سرقت نفت و غلات دست بردارد و همچنین منابع ملت سوریه را به آنها بازگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا