رئیس صلیب سرخ برای رایزنی درباره اسرای جنگی به روسیه می‌رود

مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که اکنون در اوکراین به سر می‌برد، با خانواده‌های زندانیان جنگ اوکراینی دیدار کرد و قرار است به زودی راهی مسکو شود.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از صدای تازه اوکراین، رابرت ماردینی، مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: قصد دارم تا دو هفته دیگر به روسیه سفر کنم.
وی افزود: من خواستار دیدار با مقامات روسیه هستم. قصد دارم درباره مسائل بشردوستانه از جمله دسترسی به زندانیان جنگ صحبت کنم. باور کنید همه خانواده‌های زندانیان جنگ با نگرانی منتظر شنیدن خبری از خویشاوندان خود هستند.
ماردینی تصریح کرد: من قصد دارم درخواست دسترسی بیشتر به سربازان اوکراینی که در زندان هستند و همچنین دسترسی بشردوستانه بیشتر به مناطقی را که موقتا اشغال شده‌اند، مطرح کنم.
وی پیش‌تر گفته بود که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ توانسته تنها با صد تن از زندانیان جنگ از هر دو طرف دیدار کند.
پارلمان اوکراین روز سه‌شنبه از جامعه بین‌الملل خواست تا “کشتار دسته‌جمعی” زندانیان جنگ اوکراینی توسط روس‌ها در زندان “اولنیوکا” در تاریخ ۲۹ ژوئیه را محکوم کنند.
“انجمن خانواده‌های مدافعان فولادسازی آزوف‌استال” هشت اوت سال جاری میلادی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل خواسته بود تا نمایش محاکمه مدافعان اوکراینی ماریوپل را که توسط روسیه اجرا شده بود، متوقف کنند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شش ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرده بود که بیش از ۲۵۰۰ تن از مدافعان ماریوپل از فولادسازی آزوف‌استال در زندان اولنیوکای روسیه هستند.  
اوکراین و روسیه ۹ ژوئن سال جاری میلادی دست به یک تبادل زندانی بزرگ زدند که در جریان آن ۱۴۴ نیروی اوکراینی به خانه‌های خود بازگشتند. از این ۱۴۴ تن ۹۵ تن جز نیروهای مدافع در فولادسازی آزوف‌استال در ماریوپل بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا