وزیر بهداشت: دولت سیزدهم در صدد رفع بی‌عدالتی در حوزه بهداشت و درمان است

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، بهرام عین‌اللهی، روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح احداث بیمارستان جدید شهید مفتح ورامین در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان ورامین از نظر تاریخی و نقش اثرگذار و سازنده خود در انقلاب اسلامی با قیام خونین ۱۵ خرداد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی با وجود جایگاه ویژه این منطقه، امکانات درمانی و بیمارستان آن متناسب با رشد جمعیت و جایگاه پیشرفت نداشته است.
وی افزود: این شهرستان از دو بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد تأمین اجتماعی و بیمارستان قدیمی ۱۲۰ تختخوابی شهید مفتح برخوردار است که به هیچ عنوان نمی‌تواند جوابگوی نیاز منطقه باشد.
وی تأکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم در تحقق عدالت اجتماعی، رفع نابرابری و بی‌عدالتی در حوزه بهداشت و درمان است از این رو تلاش می‌شود تا اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور از جمله جنوب تهران و شهرستان ورامین با سرعت بیشتری دنبال شود.
عین‌اللهی گفت: در جریان بازدید امروز از بیمارستان در حال احداث اسلامشهر، این پروژه از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار شده و فاز اول آن تا ۲۲ بهمن امسال و فاز دوم آن تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: پروژه بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ورامین از سال ۱۳۹۸ آغاز شده ولی تا فروردین ماه امسال پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت.
وی گفت: با تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای این پروژه و الزام پیمانکار به افزایش نیروی انسانی و شیفت کاری، تلاش می‌شود سرعت اجرای بیمارستان شهید مفتح ورامین افزایش یافته و تا ۳ ماه آینده با بازدید میدانی مجدد، روند اجرای این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مدیران دولت سیزدهم، همگی مدیران میدانی هستند و با پیگیری مستمر تلاش می‌شود تا این طرح تا سال آینده به اتمام رسد.
وزیر بهداشت با حضور در بخش اورژانش و مراقبت‌های ویژه، در جریان روند ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار گرفت.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x