فلسطین حمایت‌ بین‌المللی از اسرای دربند اسرائیل را خواستار شد

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اشاره به اینکه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل تحت سرکوب بی‌سابقه‌ای قرار دارند، آغاز اقدامی دیپلماتیک برای جلب حمایت‌های بین‌المللی از مساله آنها را خواستار شد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، نبیل ابو ردینه، سخنگوی دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات با توجه و نگرانی بسیاری سرکوب بی‌سابقه‌ای را که علیه اسرای قهرمان ما در زندان‌های اشغالگران اسرائیلی انجام می‌شود، دنبال می‌کند.
ابو ردینه اظهار کرد: عباس تاکید دارد این مساله (اسرا) در راس اولویت‌های ما قرار دارد و ما هرگز اجازه نخواهیم داد با این قهرمانان به این شیوه غیر انسانی برخورد شود.
سخنگوی دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: عباس از تمامی سفرای جهان و به طور مشخص نمایندگان کشورها در نهادهای بین‌المللی خواست اقدامی گسترده‌ را برای افشای جنایاتی که در حق اسرای ما انجام شدند و مغایر ساده‌ترین و اولین حقوق انسانی و قوانین بین‌المللی بودند، آغاز کنند.
در همین راستا دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین پس از نشست هیئت‌هایشان در بیروت در بیانیه مشترکی برای آغاز یک طرح مردمی گسترده جهت اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی فراخوان دادند.
طبق این بیانیه، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در راس هیئت این جنبش قرار داشت و زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی نیز ریاست هیئت این جنبش را بر عهده داشت.
حماس و جهاد اسلامی در این بیانیه ضمن تاکید دوباره بر حمایت از اقدامات اسرای زندان‌های اسرائیلی، فلسطینی‌ها را به فعالیت در تمامی نقاط در حمایت از اسرا تشویق کردند.
همزمان باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که اسرای زندان‌های اسرائیلی امروز (یکشنبه) به عنوان بخشی از اعتراضات خود، انحلال نهادهای نظارتی در تمامی زندان‌ها را اعلام خواهند کرد.
هیئت امور اسرا و آزادگان در سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره آخرین تحولات در زندان‌های اسرائیلی اعلام کرد، یگان‌های سرکوب با تعداد بالا در ورودی‌های بسیاری از زندان‌ها مستقر شده و مدیریت و اطلاعات زندان‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت‌های متعددی را آغاز کردند.
طبق گزارش این هیئت، اسرا چهارشنبه در اعتراض به خودداری مدیریت زندان‌ها از عمل به توافق‌های امضا شده در مارس گذشته، از تن دادن به بررسی‌های امنیتی امتناع کرده و غذاهای خود را بازگرداندند.
طبق آمارهای رسمی فلسطینی، حدود ۴۵۰۰ فلسطینی از جمله ۳۱ زن و ۱۷۵ کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.
خلیل عواوده، اسیر فلسطینی ۴۰ ساله از اهالی الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده و اکنون با گذشت ۱۶۸ روز وضعیت جسمانی وخیمی دارد.
وکیل عواوده پیشتر اعلام کرده بود که او تا زمانی که بازداشت اداری‌اش لغو نشده و آزاد نشود، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا