اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به آسیب‌های اجتماعی با هدف رفع مشکلات

فاطمه قاسم‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک مشکل در جامعه وجود دارد به همین منظور مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه خاص داشته است و تخصیص این میزان اعتبار گامی مهم برای رفع برخی از این آسیب‌ها به شمار می‌رود.

در بودجه سال ۱۴۰۱ به موضوع آسیب‌های اجتماعی اهمیت داده شد و مهمترین اقدام اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به بحث آسیب‌های اجتماعی به صورت فوق‌العاده بود

وی با بیان اینکه حل آسیب‌های اجتماعی به عنوان ‌یکی از موضوعات مهمی است که در دستور مجلس شورای اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: از آنجا که بحث آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار گسترده است، کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به این موضوع ورود کرده است تا در حل مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه قدم‌هایی برداشته شود.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: کاری که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واقع انجام داد این بود که در بودجه سال ۱۴۰۱ به موضوع آسیب‌های اجتماعی اهمیت داده شد و مهمترین اقدام در این زمینه اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به بحث آسیب‌های اجتماعی به صورت فوق‌العاده بود البته این مبلغ  علاوه بر بودجه خود دستگاه‌های اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه حوزه زنان و خانواده نیز در موضوع آسیب‌های اجتماعی به خوبی دیده شده است، اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات در حوزه زنان و خانواده هزینه می‌شود تا نشان داده شود که این حوزه نیز مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به آسیب‌های اجتماعی با هدف رفع مشکلات

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای دختران در معرض آسیب

 رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه در توضیح تخصیص این میزان اعتبار به صورت فوق‌العاده ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای دختران در معرض آسیب به سازمان بهزیستی کشور داده شده است تا برای حل مشکلات این دختران به صورت ویژه استفاده شود.

۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای دختران در معرض آسیب به سازمان بهزیستی کشور داده شده است

وی همچنین به تخصیص بخشی از این اعتبار برای توانمندسازی زنان دارای فرزند یا همسر معلول اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور نیز ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به سازمان بهزیستی کشور داده شد.

قاسم‌پور اظهار داشت: همچنین بخشی از این اعتبار در قالب یک هزار میلیارد تومان به وزارت کشور برای ارائه الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داده شده است تا در راستای اجرای این طرح برای این بانوان اقداماتی برای توانمندسازی اجرا شود.

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به آسیب‌های اجتماعی با هدف رفع مشکلات

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان برای بحث آسیب طلاق

وی به تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای بحث طلاق به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در واقع می‌توان گفت که این اعتبار که به صورت فوق‌العاده تخصیص داده شده است برای انواع آسیب‌های اجتماعی هزینه خواهد شد تا شاهد کاهش برخی از این آسیب‌ها در جامعه به ویژه در میان دختران و زنان کشور باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال ماحصل تخصیص این اعتبارات در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه برای حوزه زنان و خانواده چه خواهد شد، تصریح کرد: ماحصل آن این است که مجلس شورای اسلامی یکی از تکالیفی که دارد این است که بودجه ارائه دهد و دستگاه‌های اجرایی بتوانند با این بودجه اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

 رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما نگاه ما این است که در حوزه زنان و خانواده در بحث آسیب‌های اجتماعی باید الگوی مداخله‌ای طراحی شود که این الگوهای مداخله‌ای در برنامه هفتم توسعه مدل شود و به عنوان مدل ارائه خدمات اجتماعی در دستگاه‌های متولی حوزه زنان و خانواده ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا