ورود ایران به حوزه فناوری‌های نوین با موانع قدرت‌های جهانی همراه شده است

به گزارش نخ نیوز از دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی روز شنبه در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: موضوع آموزش و پرورش همیشه در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد به‌طوری‌که جایگاه والای معلمان و فرهنگیان در قلب جامعه بوده و هست.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: فرایند تبدیل علم و دانش به فناوری و در نهایت به صنعت و ثروت و تاثیرگذاری در جامعه و زندگی، یک مهارت چندپایه و ترکیبی است که در ادبیات مدیریت با کار تیمی به‌وجود می‌آید.

اسلامی خاطرنشان کرد: باید روی ریل متفاوت شرایطی را فراهم کنیم تا برای تعلیم و تربیت و پرورش نیروی انسانی دارای قابلیت مهارت‌آموزی برنامه‌ریزی شود و در مسیر خلاقیت و نوآوری به سمت شکوفایی ملی حرکت کنیم تا بتوانیم پرورش نسل آینده را برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت فرزندان این مرز و بوم در آموزش و پرورش باید بر اساس تحول اساسی انجام پذیرد، گفت: با توجه به سند راهبردی صنعت هسته‌ای در افق ۱۴۲۰، در این بازه زمانی ۲۰ ساله فقط در بخش نیروگاهی باید حداقل ۳۰ هزار نیروی متخصص تربیت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ورود ما به حوزه فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل اینکه وارد رأس هرم قدرت می‌شویم و این هرم قدرت‌ساز است با موانع و ممنوعیت‌هایی از سوی قدرت‌های جهانی همراه شده است.

اسلامی اضافه کرد: تصمیم گرفتیم در شهرهایی که دارای تاسیسات هسته‌ای هستیم نیز از مقطع دبستان مدارس را تاسیس کرده و گسترش دهیم و در این مسیر قول می‌دهیم از آموزش و پرورش‌ پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x